شناسهٔ خبر: 67593667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

فرماندار کرج اعلام کرد:

توسعه هوشمندانه کلانشهر کرج در دستور کار است

فرماندار کرج در آیین بهره‌برداری از مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو کرج اعلام کرد:توسعه هوشمندانه کلانشهر کرج در دستور کار است و همکاری بین دستگاه‌های خدمت رسان بر سرعت تحقق این مهم می‌افزاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز،یحیی رمضانی در آیین بهره برداری از فاز اول مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو که با حضور مسولان استانی و شهری برگزار شد، اظهار داشت: از شهردار بسیجی آقای کیانی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر کرج خصوصا رئیس محترم و تمامی همکاران شهرداری کلان‌شهر کرج بابت اجرایی شدن این پروژه تشکر می‌کنم و جای خوشحالی دارد که با همت مجموعه مدیریت شهری کرج هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه شهری در کرج بودیم.

وی افزود: کرج، امروز به بزرگترین شهر فنی و عمرانی و حتی فرهنگی تبدیل شده، برای توسعه باید تمامی جوانب را در مدیریت شهری دید، علاوه بر اینکه لازم است رشد عمرانی داشته باشیم باید شهر را در همه ابعاد خدماتی توسعه دهیم.

فرماندار کرج افزود: این توسعه باید در سرفصل‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و عمرانی همزمان صورت بگیرد. کرج به عنوان چهارمین کلانشهر کشور و بیست و دومین کلانشهر خاورمیانه بایستی مسیر توسعه را زودتر انجام می‌داد. اما در کشاکش مسائل سیاسی و زیر بیرق پایتخت قرار گرفتن در دوران‌های گذشته به بهانه خوابگاه بودن، حق کرجی‌ها ادا نشد.

وی ادامه داد:، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه توسعه‌ای به کرج یک نگاه هوشمندانه و عالمانه بود. فاصله عمر ٣ ساله شهردار فعلی و شورای اسلامی فعلی با دوران‌های قبل باید مقایسه و تفاوت محسوس آن باید مشاهده شود.

وی با یادآوری این موضوع که رشد ناخالص جمعیتی استان البرز تقریبا ٢.۴ دهم است که ١.٢ دهم این رشد بر می‌گردد به مهاجرت، گفت: یعنی هر سال تقریبا ١٠ شهر به شهر کرج اضافه می‌شود. مقایسه تبدیل روستا به شهر تقریبا ٣۵٠٠ نفر است و زیرساخت‌ها باید متناسب با جمعیت توسعه یابد.

فرماندار کرج ضمن بیان اینکه برای تحقق این امر و آینده‌پژوهی، در طرح تفصیلی شهر باید تمامی این جوانب را در نظر گرفت و با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شهری در کرج باید عالمانه باشد، افزود:هر چقدر در کرج فعالیت‌ها و رشدمان

هوشمندانه‌تر باشد، عدالت در شهر‌های اقماری رونق پیدا می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه ابر پروژه‌های مهمی را تا امروز جلو بردیم و نمود آن در فعالیت‌های عمرانی در مگاپروژه‌های مترو و بزرگراه شمالی و همین پروژه اتوبوس‌های برقی سریع‌السیری که امروز افتتاح خواهد شد، مشهود است.

رمضانی با اشاره به اینکه سلامت و انضباط مالی خوبی را در شهرداری کرج شاهد بودیم اظهار داشت: امیدوارم پروژه‌های جدید پر منفعت‌تر و پر بازده‌تر توسط پیمانکاران با اهلیت انجام گیرد و زودتر به دست مردم برسد.

فرماندار کرج در انتها تاکید کرد: باید دیپلماسی شهری ما فعال و در گوشه گوشه شهر کرج دفاتر شهر‌های کشور‌های دیگر که خواهرخوانده کرج هستند راه‌اندازی شود، تحقق این مهم می‌تواند زمینه امید و بالندگی را برای شهر فراهم کند.

نظر شما