شناسهٔ خبر: 67593631 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل شوراهای آموزش و پرورش:

برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیات امنایی ممنوع است

تهران- ایرنا- مدیر کل شوراهای آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیات امنایی غیرقانونی و ممنوع است، گفت: هر مدرسه‌ای که برای جذب دانش‌آموز در این مدارس آزمون بگیرد، تخلف کرده است.

صاحب‌خبر -

هادی عابدی در گفت‌وگویی با بیان اینکه برگزاری آزمون ورودی و اخذ وجه در مدارس هیات امنایی ممنوع است، اظهار کرد: هیچ تاییدیه‌ای بابت گرفتن آزمون در مدارس هیات امنایی به هیچ مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان در محدوده جغرافیایی مدرسه قائل نیستیم.

وی افزود: تاکنون هیچ نامه‌ای بابت این کار به مدارس هیات امنایی ارسال نشده است، هر مدرسه‌ای برای جذب دانش‌آموز در این مدارس آزمون بگیرد، کاملا تخلف کرده است.

مدیرکل شوراهای آموزش و پرورش یادآورشد: براساس آیین نامه مدیریت مدارس به شیوه هیات امنایی، کلاس‌های فوق برنامه کاملا اختیاری است و اگر دانش‌آموزی در این کلاس‌ها شرکت می‌کند، هزینه آن را باید پرداخت کند و اگر شرکت نمی‌کند به طور طبیعی هزینه‌ای هم نباید پرداخت کند.

عابدی با اشاره به اینکه مدارس هیات اُمنایی کاملا دولتی هستند و حق دریافت مبلغی تحت عنوان شهریه را ندارند، اضافه کرد: ثبت نام دانش‌آموزان در این مدارس فقط براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد.

نظر شما