شناسهٔ خبر: 67593422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بانک اطلاعاتی اماکن ورزشی کرمانشاه تدوین شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از تدوین بانک اطلاعاتی اماکن ورزشی کرمانشاه خبر داد و گفت: در راستای تدوین سند آمایش سرزمینی ورزش استان، حدود ۳۰۰۰ مکان ورزشی را در سطح ۱۴ شهرستان استان شناسایی کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، منوچهر حاتمی عصر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه، اظهار کرد: اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش از چند سال پیش در وزارت ورزش و جوانان در دستورکار قرار گرفت، اما بنا به دلایلی به مرحله اجرا نمی‌رسید.

وی افزود: در نهایت اسفند سال گذشته این برنامه با پیگیری‌های وزیر ورزش در شورای عالی ورزش با حضور رئیس‌جمهور شهید مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد تا پایان تیر به اتمام برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح ابتدا در مرحله استانی به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: به این منظور سایت طرح آمایش سرزمینی ورزش در کشور راه‌اندازی و قرار بر این شد که هر استانی تمام اطلاعات و داده‌هایی را که برای تدوین این سند جمع آوری می‌کند را در آن بارگذاری کند.

حاتمی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح در گام نخست اقدام به شناسایی تمام اماکن ورزشی موجود در سطح استان از جمله اماکن تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان، دستگاه‌های اجرایی مختلف، نیروهای مسلح و بخش خصوصی کردیم.

وی از شناسایی حدود ۳۰۰۰ مکان ورزشی در سطح شهرها و روستاهای استان خبر داد و ادامه داد: حدود ۲۰۰۰ مورد این از این اماکن تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی و مابقی تحت نظر سایر ارگان‌ها قرار داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: حدود ۶۰ نفر در قالب چند تیم طی مدت حدود سه ماه این اماکن را در سطح دورافتاده‌ترین تا نزدیک‌ترین مناطق به مرکز استان شناسایی کردند که منجر به تشکیل یک بانک اطلاعاتی کامل از اماکن ورزشی استان شد.

حاتمی ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی، تمام مشخصات این اماکن ورزشی شامل سال ساخت، اعتبار ساخت، مساحت، روباز یا سرپوشیده، نوع کاربری و اینکه مربوط به کدام ارگان است، ثبت شد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای تدوین این سند در استان اجرایی شد، شناسایی پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره و تلاش برای تعیین تکلیف آن‌ها بود که در مجموع ۵۳ مکان ورزشی در سطح استان شناسایی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: مقرر شده است به منظور به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری کرمانشاه و اداره کل ورزش و جوانان استان منعقد شود تا این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی یا ملی یا کمک سایر دستگاه‌هایی که توان مالی و قدرت مشارکت دارند، تکمیل شود.

حاتمی اضافه کرد: تاکنون نشست‌های مقدماتی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داشته‌ایم و در حال بررسی پروژه‌ها هستیم که تأمین اعتبار آن‌ها از چه محلی باشد یا اینکه کدام پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: دسترسی به این سامانه به صورت به‌روز و بنا به آمار تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان و میزان علاقه‌مندان به هرکدام از رشته‌های ورزشی وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در نهایت بر اساس اطلاعاتی که از وضعیت زیرساخت‌های ورزشی، ورزشکاران و گرایش به رشته‌های ورزشی مختلف در استان وجود دارد، سند آمایش استان کرمانشاه تدوین خواهد شد و مشخص می‌شود که وضعیت سرانه ورزشی در هر شهرستان کرمانشاه چقدر خواهد بود و این شهرستان در چه رشته‌های ورزشی ظرفیت دارد.

نظر شما