شناسهٔ خبر: 67592241 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«هیوندای» به جعل اطلاعات فروش خودرو‌های برقی متهم ... -

اقتصاد ایران: عصر خودرو- «هیوندای» از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی کره جنوبی به دلیل ارائه بزرگ‌نمایی و جعل آمار فروش خودرو‌های برقی خود مورد شکایت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، گروهی از فروشندگان از شرکت «هیوندای»، سازنده خودرو کره جنوبی در دادگاه فدرال شیکاگو به دلیل جعل آمار تعداد فروش خودرو‌های برقی شکایت کردند. شاکیان اعلام کرده‌اند که نمایندگی شرکت هیوندای در آمریکا فروشندگان را تحت فشار قرار داده تا با روش‌هایی در ارقام فروش خود اغراق کنند و آن را بیشتر از آنچه که هست ارائه دهند.

شاکیان مدعی می‌شوند فروشندگانی که با کدگذاری نادرست خودرو‌ها برای افزایش غیرواقعی آمار فروش خودرو‌های برقی هیوندای موافقت کردند، از سوی خودروساز کره جنوبی تخفیف گرفته و برخی مشوق‌های دیگر دریافت کردند. البته هیوندای اعلام کرده اتهامات در این خصوص را نمی‌پذیرد و تحقیقات خود را آغاز کرده است.

گفته می‌شود هیوندای بر رشد آمار فروش خودرو‌های برقی متمرکز شده و ارائه اطلاعات اغراق آمیز در آمار فروش باعث شده تا عموم مردم باور کنند که تقاضا بر اساس بازار است. در این شکایت اشاره شده که هیوندای به جای رشد طبیعی ناشی از عرضه وسایل نقلیه مطلوب و متناسب با تقاضای مصرف‌کننده، یک طرح چند لایه ایجاد کرد تا فروشندگان خود را وادار به گزارش آمار فروش نادرست کند.

دانلود با کیفیت

نظر شما