شناسهٔ خبر: 67592208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ورود ۱۰۱ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان تجاری کشور در دولت شهیدجمهور

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر از کشورهای دیگر برای تعمیرات هواپیما به ایران می‌آیند، گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم ۱۰۱ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شد که از این میزان ۵۵ فروند‌ عملیاتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در نشست خبری که امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بیان کرد: حوزه هوایی به جهت اینکه لبه فناوری است و به دلیل تحریمی مهم است.

وی افزود: کشورهایی که در حال توسعه هستند و یا توسعه یافته‌اند  یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی آنها حوزه هوایی است. در طی این ۴۳ سال شدیدترین تحریم‌ها علیه صنعت هوایی غیر نظامی کشور اعمال شده است.

محمدی بخش با بیان اینکه نیاز به شناخت حوزه هوایی وجود دارد، گفت: نقش‌آفرینان حوزه هوایی کمیته دائمی فضایی کشور، کمیته امنیتی که در شورای امنیت ملی تشکیل می‌شو، شرکتهای تولیدی، هنرستان‌های هوایی، شرکتهای تامین قطعات و فرودگاه‌ها هستند‌.

وی در مورد تعداد کشورهایی که با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همکاری دارند، گفت: در حال حاضر ۲۸ کشور خارجی پروازهای خارجی را انجام می‌دهند.محمدی بخش درباره تهدیدات صنعت هوایی کشور گفت: شرایط کرونا‌، وضعیت بد اقتصادی که تعداد هواپیماهای زیادی از ۲ سال تا ۴۰ سال زمینگیر بودند، تشدید تحریم‌های اروپا که جزیی ترین قطعات آنها را به ما نمی‌دادند و تاثیر روانی هواپیمای اوکراینی از مورادی بود که قابل بررسی بود.‌

وی در خصوص اقدامات انجام شده در سازمان هواپیمایی گفت: با استفاده از یک تحقیقات ده ساله چهار راهبرد طراحی کردیم. در حال حاضر امضای تفاهم نامه باکشور روسیه انجام شده است. بعد از سانحه اوکراینی دعوت از افراد نظامی و غیرنظامی انجام شد و کمک کرد به بازطراحی فضایی که علیه ایران انجام شده بود و باعث باز شدن فضا شد.به گفته رئیس سازمان

هواپیمایی در حاضر ۱۳ هزار پهپاد در شرکتهای غیرنظامی ارائه سرویس می‌کنند همچنین ورزش‌های هوایی در حال انجام در کشور است.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به‌ تاب‌آوری صنعت هوایی در مقابل تحریم‌ها، گفت: با کمک ‌شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۲ هزار قطعه در داخل کشور ساخته می‌شود‌ و یک زنجیره تامین در کشور شکل گرفته است.‌

وی درباره تعداد هواپیماهای وارد شده به کشور گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم ۱۰۱ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شد که از این میزان ۵۵ فروند‌ عملیاتی شده است.محمدی‌بخش ‌ارتقای جایگاه ساختاری سازمان هواپیمایی، عضویت ایران در پنل‌های ایکائو، امضای تفاهمنامه‌های بین‌المللی، افزایش پروازهای بین‌المللی، تعمیر هواپیماهای غیر ایرانی در ایران، اهدای گواهینامه فرودگاهی، گسترش ناوگان هوایی و تدوین برنامه‌های توسعه صنعت هواپیمایی را از جمله اقدامات‌ دولت سیزدهم در صنعت حمل و نقل هوایی بازرگانی عنوان کرد.

نظر شما