شناسهٔ خبر: 67592125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان از خرداد ماه آغاز شد... -

اقتصاد ایران: سنندج_ مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان گفت: عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان از اول خرداد ماه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد قادری پور اقدم پیش از ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی کردستان به عنوان نماینده امور درمان سازمان تأمین اجتماعی در استان، متولی ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان خود در دو حوزه درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه درمان مستقیم افزود: در این بخش، مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کردستان با دارا بودن ۲ بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در سنندج و ۳ درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار، قروه و مریوان و ۳ درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران، بانه و دیواندره مشغول ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان عزیز این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای سازمان و با نظر مساعد مدیران ارشد سازمانی، عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان نیز از اول خرداد ۱۴۰۳ شروع شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان بیان کرد: در مجموع خوشبختانه تعداد مراکز ملکی سازمان در استان کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور، در وضعیت مطلوبی بوده و استان کردستان تنها استانی در کشور است که تمام شهرستان‌های آن حداقل دارای یک مرکز درمانی ملکی است.

مراجعه سرپایی بیش از یک میلیون و ۳۱۰ هزار مراجعه کننده در مراکز درمانی تأمین اجتماعی کردستان

قادری پور اقدام به عملکرد درمان استان طی سال ۱۴۰۲ پرداخت و عنوان کرد: براساس گزارشات آماری عملکرد ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، در مجموع تعداد مراجعه کنندگان سرپائی مراکز ملکی ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۱ مورد بوده که از این تعداد ۱ میلیون ۱۰۲ هزار و ۴۷۲ مورد ویزیت پزشک عمومی، ۱۵۷ هزار و ۸۶۷ ویزیت پزشک متخصصین و ۵۰ هزار و ۳۴۲ مورد مراجعه دندانپزشکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه به مراکز پاراکلینیکی تابعه یک میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۳ مورد بوده که شامل ۹۱۸ هزار و ۱۴۳ مورد نسخه دارویی، ۹۹ هزار و ۲۸۳ مورد نسخه دارویی، ۹۹ هزار و ۲۸۳ مورد نسخه آزمایشگاهی، ۴۵ هزار و ۵۲۷ مورد اقدامات رادیولوژی و سونوگرافی بوده است.

۲۲ هزار و ۹۸۶ نفر در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کردستان بستری و درمان شدند

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان اضافه کرد: در این مدت تعداد ۲۲۹۸۶ مورد در بیمارستان‌های تابعه این مدیریت درمان، بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از ۱۰ هزار و ۴۲ عمل جراحی انجام شده است که نسبت به سال قبل ۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به حوزه درمان غیر مستقیم در سال ۱۴۰۲ اذعان کرد: کل مراکز خصوصی و دولتی طرف قرارداد سازمان در استان بالغ بر ۸۶۷ مرکز بوده که شامل ۱۱۰ پزشک عمومی، ۲۳۷ پزشک متخصص، ۳۴ دندانپزشک، ۲۰۸ داروخانه، ۱۹۶ واحد پاراکلینیکی، ۱۹ بیمارستان دانشگاهی و ۱ بیمارستان خصوصی و ۵۲ درمانگاه و دو مرکز ناباروری طرف قرار داد سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

قادرپور اقدام اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۶۹ بار مراجعه به مراکز طرف قرارداد ثبت شده است که از این میزان در بخش سرپایی ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۵۸۷ بار و در بخش بستری نیز ۱۱۰ هزار و ۸۸۲ مورد به این مراکز مراجعه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما