شناسهٔ خبر: 67591956 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف برق در کانال ۷۶ هزار مگاوات/ افزایش ۴ هزار مگاواتی نسبت به سال گذشته

تهران- ایرنا- مصرف برق کشور روز گذشته همانند دو روز قبل از آن در محدود ۷۶ هزار مگاواتی قرار دارد که نسبت به سال گذشته رشد بیش از چهار هزار مگاواتی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، روزهای اخیر افزایش دمای هوا سبب بیشترشدن مصرف برق در کشور شده است. رشد مصرف به‌گونه‌ای است که رکوردهای جدیدی از خود برجای گذاشته و رکوردهای سال گذشته را نیز پشت سر گذاشته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه میزان مصرف برق به ۷۶ هزار و ۳۱۳ مگاوات رسید. این میزان نسبت به‌روز قبل (یکشنبه ۱۷ تیر) ۲۲۹ مگاوات بیشتر شده است.

همچنین عدد مصرف روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد مصرف ۷۱ هزار و ۹۸۶ مگاوات بوده رشد چهار هزار و ۳۲۷ مگاواتی دارد.

شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۲۲ دقیقه نیز عدد مصرف به ۷۱ هزار و ۵۲۹ مگاوات رسید. این میزان نسبت به شب قبل از آن (یکشنبه ۱۷ تیرماه) که عدد مصرف ۷۱ هزار و ۱۶۸ مگاوات بوده رشد بیش از ۳۰۰ مگاواتی را داشته است.

میزان مصرف برق در شب گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته با میزان مصرف ۶۷ هزار و ۷۱۸ مگاواتی رشد سه هزار و ۸۱۱ مگاواتی را نشان می‌دهد.

امسال وزارت نیرو باهدف مدیریت بهتر مصرف برق پویش باانرژی راه‌اندازی کرده است. مشترکان می‌توانند با پیوستن به این پویش از جوایز ارزنده برقی برخوردار شوند.

نظر شما