شناسهٔ خبر: 67591880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از۲۲ هزار تن گندم مازاد کشاورزان گچساران خریداری شد

گچساران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: بیش از ۲۲هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل مراکز سیلویی و بذری شد.

صاحب‌خبر -

فردین حافظی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان برداشت گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پنج درصدرشد داشته است ،گفت: بیش از ۴۳ هزار تن گندم در مزارع این شهرستان امسال برداشت شد.

وی بیان کرد: از این میزان گندم برداشتی بیش از ۲۲هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید سیلویی و بذری شد. از این میزان گندم خریداری شده از سوی دولت بیش از پنج هزارو ۵۰۰ تن گندم بذری است.

وی تصریح کرد: محصول گندم کشاورزان از سوی ۲ مرکز خرید گندم سیلویی و ۲ مرکز خرید گندم بذری در گچساران خریداری گردید.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۱۰۰دستگاه کمباین بومی و مهاجر از استان های فارس و خوزستان کار برداشت گندم در این شهرستان را انجام دادند.

حافظی تاکید کرد: سال زراعی جاری حدود ۲۰هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی گچساران زیر کشت گندم رفت که از این میزان اراضی هشت هزارو ۴۵۰ هکتار گندم آبی و ۱۲ هزار هکتار آن دیم بود.

وی اظهار کرد: شهرستان گچساران با داشتن خاک حاصلخیز، هوای مساعد و آب فراوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.

حافظی افزود: ۳۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار هر سال زیر کشت محصولات کشاورزی می رود.

سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شد که ۲۱ هزار تن محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

نظر شما