شناسهٔ خبر: 67591541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پزشکیان در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر عراق:

اربعین جلوه باشکوه پیوند فرهنگی میان ایران و عراق است

رئیس جمهور منتخب مراسم اربعین حسینی را جلوه‌ای باشکوه از پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان ملت ایران و عراق توصیف کرد و گفت: امیدواریم سال جاری نیز با مساعدت و یاری دولت عراق، زائران کشور ما در کنار زوار دیگر کشورها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران، برگزاری موفقیت‌آمیز و بدون مشکل انتخابات ریاست‌جمهوری به فاصله کمی از فقدان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را ناشی از استحکام ارکان و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما به تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین در دوره ریاست‌جمهوری جنابعالی بسیار خوش‌بین هستیم.

نخست وزیر عراق رویکرد اعلامی رئیس‌جمهور منتخب ایران برای توسعه روابط با همسایگان را به نفع ملت ایران و ملت‌های منطقه دانست و گفت: این همت و اهتمام برای دولت عراق بسیار با اهمیت و ارزشمند است و امیدواریم در دوره پیش‌رو شاهد تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر روابط میان دو کشور و دو ملت باشیم.

پزشکیان نیز در این گفتگو تلفنی ضمن قدردانی از تبریکات دولت و ملت عراق با بیان اینکه دو کشور همواره در بسیاری از زمینه‌ها یاریگر هم بوده و خواهند بود، بر اهمیت جایگاه عراق در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رئیس‌جمهور منتخب همچنین از مواضع هوشمندانه و عزتمندانه دولت عراق در قبال جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه و کمک به درمان مجروحان فلسطینی تشکر کرد.

پزشکیان در ادامه مراسم اربعین حسینی را جلوه‌ای باشکوه از پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی میان ملت ایران و عراق توصیف کرد و با بیان اینکه ما همواره قدردان حمایت‌ها و میزبانی کریمانه دولت و ملت عراق از زائران ایرانی بوده و هستیم، تصریح کرد: امیدواریم سال جاری نیز با مساعدت و یاری دولت عراق، زائران کشور ما در کنار زوار دیگر کشورها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند.

نظر شما