شناسهٔ خبر: 67590984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش کاخ سفید به گزارش‌ ابتلای بایدن به «پارکینسون»

کاخ سفید گزارش نیویورک‌تایمز درباره ابتلای رئیس جمهور آمریکا به «پارکینسون» و قرار داشتن او تحت درمان را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر. پس از انتشار گزارش نیویورک‌تایمز درباره ابتلای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به پارکینسون، کاخ سفید مدعی شد که این موضوع صحت ندارد.

 

به نوشته تایمز، در فهرست بازدیدکنندگان کاخ سفید نام یک پزشک «متخصص» دیده می‌شود که از آگوست تا مارس دست کم هشت بار تردد داشته است.

 

پس از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در نخستین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نگرانی‌ها درباره سلامت بایدن افزایش یافته است. لغزش، ضعف بدنی و گم کردن رشته کلام که گاه و بیگاه در این مناظره برای بایدن رخ داد، این نگرانی‌ را ایجاد کرده که شاید رئیس جمهور آمریکا به بیماری افشانشده‌ای مبتلا شده است.

 

با این حال، کارین ژان‌پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید درباره گزارش نیویورک‌تایمز است، مدعی شد: آیا رئیس جمهور در حال مداوای پارکینسون بوده است؟ نه. آیا در حال حاضر روند درمان پارکینسون را سپری می‌کند؟ نه، اینطور نیست. آیا برای پارکینسون دارو مصرف می‌کند؟ نه.

 

بایدن ۸۱ ساله در حالی انتخابات پنجم نوامبر را پیش روی خود می‌بیند که تیغ تیز انتقاد برخی دموکرات‌ها را زیر گلوی خود احساس می‌کند؛ افرادی که او را فاقد تیزهوشی لازم برای نمایندگی نقش حزب دموکرات مقابل ترامپ می‌پندارند.

 

رویترز پس از بازبینی فهرست بازدیدکنندگان کاخ سفید به این نتیجه رسید که فردی به نام دکتر کوین کانارد، متخصص مغز و اعصاب و اختلال‌های حرکتی از مرکز پزشکی نظامی «والتر رید»، از آگوست تا مارس هشت بار در کاخ سفید تردد داشته است. کانارد همچنین یکی از مولفان مطالعات مرکز پزشکی دانشگاه «واندربیلت» درباره درمان بیماری پارکینسون پس از بروز علائم اولیه است.

 

مرور فهرست بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که کانارد اواسط ژانویه با کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید ملاقات داشته است. روزنامه نیویورک‌پست برای نخستین بار تردد کانارد به کاخ سفید را گزارش کرد.

 

یکی از مقامات اسبق کاخ سفید در زمان فعالیت بایدن به عنوان معاون باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا، به رویترز گفت که در سال ۲۰۱۶ برای معالجه میگرن، تحت درمان همین پزشک قرار داشت. به گفته وی، این پزشک ماهی یک بار به کاخ سفید سر می‌زد.

 

کارین از تایید یا ارائه توضیح درباره ترددهای کانارد خودداری کرد و گفت که بایدن در ارتباط با چکاب سالانه، در سه نوبت با یک متخصص مغز و اعصاب ملاقات کرده است. وی درباره تردد کانارد نیز مدعی شد: هزاران پرسنل نظامی به کاخ سفید می‌آیند و تحت درمان واحد پزشکی هستند./ مهر

نظر شما