شناسهٔ خبر: 67590595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رتبه نخست گیلان در تولید پیله ابریشم - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت _ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از رتبه نخست این استان در تولید پیله ابریشم خبر داد و گفت: در حوزه صنعت نساجی ششم هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدیان صبح سه شنبه در نشست تخصصی گیله فرش در رشت اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به زنجیره‌های ارزش داشته و این مهم در گیلان هم پیاده سازی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه بهره گیری از زنجیره‌های ارزش با چالش فراوان بود، گفت: بیش از ۵۰ محصول کشاورزی در گیلان وجود دارد که در فعال سازی زنجیره ارزش آن کارهای خوبی صورت گرفته است.

محمدیان با اشاره به سه زنجیره ارزش مهم در گیلان اضافه کرد: محصولات کشاورزی، پوشاک و گردشگری سه محور مهم زنجیره ارزش در گیلان مطرح است و در مسیر احیا قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه باغات و فرآوری محصولات در گیلان افزود: توسعه باغات توأم با فرآوری محصولات کشاورزی منجر به توسعه اقتصادی و زنجیره ارزش می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به نهضت احیای شرکت‌های راکد در استان بیان کرد: احیای کارخانه پوشش گامی مهم در صنعت نساجی بوده که منجر به اشتغال ۱۵۰ نیروی کار شد.

به گفته محمدیان، در کارخانه احیا شده پوشش، پارچه و نخ تولید و تبدیل به پارچه می‌شود اما زنجیره این صنعت هنوز تکمیل نشده است.

وی با اشاره به رتبه یک گیلان در تولید نهال اصلاح شده در کشور افزود: گیلان رتبه اول پیله ابریشم را دارد اما در تولید نساجی رتبه ششم هستیم و باید در این بخش تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت نگاه افزایشی در واحد سطح بدون پرت انرژی، آب و زمین بیان کرد: محصولات و کالاهای تولیدی گیلان باید با بالاترین ارزش به فروش برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما