شناسهٔ خبر: 67590551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هشدار عفو بین‌الملل درباره حملات سیستماتیک علیه حق تجمع در اروپا

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به حملات سیستماتیک به حق تجمع در اروپا هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش جدیدی که امروز –سه‌شنبه- منتشر کرد، نسبت به حملات و محدودیت‌های سیستماتیک علیه آزادی تجمع در بسیاری از کشورهای اروپایی هشدار داد.

این سازمان با انتشار گزارشی با عنوان «وضعیت حق اعتراض در ۲۱ کشور در اروپا»، الگویی از قوانین سرکوبگر در سراسر این قاره و استفاده از زور غیرضروری یا افراطی، دستگیری‌ها و محاکمه‌های خودسرانه و اعمال محدودیت های غیرموجه یا تبعیض آمیز را ارائه داده است. 

علاوه بر این، در این گزارش به استفاده روزافزون از فناوری نظارت نفوذی درعملکرد کشورهای اروپایی اشاره شده است که منجر به سلب سیستماتیک حق اعتراض می شود.

«جولیا دوکرو»، دبیرکل عفو بین‌الملل در آلمان گفت که این گزارش تصویری به شدت نگران‌کننده از یک حمله در سراسر اروپا به آزادی تجمعات را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نمونه‌های متعددی از استفاده بیش از حد یا غیرضروری از زور توسط پلیس در جریان اعتراض ها بین سال‌های ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۳ از جمله حوادثی که به شکنجه تبدیل شده‌اند، وجود داشته است.

این تحقیق همچنین به مواردی از مصونیت پلیس یا عدم پاسخگویی آن را در دست کم ۱۳ کشور از ۲۱ کشور مورد بررسی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، بریتانیا و ترکیه اشاره شده است.

سازمان حقوق بشر نیز از گرایش به بد جلوه دادن اعتراض ها و نمایش فزاینده از نافرمانی مدنی مسالمت آمیز به عنوان تهدیدی برای امنیت و نظم عمومی انتقاد کرد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما