شناسهٔ خبر: 67590044 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به‌مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در ارومیه؛

ویژه برنامه «بابای لبخندهای خواندنی» برگزار شد

آذربایجان‌غربی - به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان ویژه برنامه ی «بابای لبخند های خواندنی» برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آذریزدی، صبح سه‌شنبه، ویژه برنامه «بابای لبخندهای خواندنی» با حضور زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و کودکان و نوجوانان ویژه برنامه ی این روز در محل مجتمع شهید فرخی ارومیه برگزار شد.

ویژه برنامه «بابای لبخندهای خواندنی» برگزار شد

آب سوران، در این مراسم ضمن تبریک این روز و با اشاره به نامگذاری مناسبت ۱۸ تیر به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از متولیان اصلی ادبیات کودک و نوجوان با بهره‌مندی از مربیان متخصص را با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی به مخاطبان ارائه می‌کند.

وی افزود: امانت کتاب، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، هنرهای نمایشی، ساخت فیلم و پویانمایی، شرکت در جشنواره‌ها، مهرواره‌ها، فراخوان‌ها و رویدادهای فرهنگی‌، هنری و ادبی از جمله فعالیت‌هایی است که اعضای کانون از آن بهره‌مند می‌شوند

آبسوران ادامه داد: مرحوم آذریزدی بیش از ۵۰ سال در حوزه ادبیات تلاش نموده اند و خالق بیش از ۳۰ اثر ارزشمند در حوزه کتاب و کودک و نوجوان می‌باشد.

ویژه برنامه «بابای لبخندهای خواندنی» برگزار شد

به گزارش ایبنا؛ در ادامه این برنامه، کلیپ تصویری در مورد زندگی مرحوم آذریزدی پخش شد، سپس نوجوانان نمایشنامه‌ای را اجرا کردند. حافظ خوانی، خوانش آثار توسط اعضا، مسابقه و گلستان خوانی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.

اهدای جایزه و گفت و گو در مورد ادبیات و سبک نگارش مرحوم آذریزدی پایان بخش ویژه برنامه ادبیات کودک و نوجوان بود.

نظر شما