شناسهٔ خبر: 67589914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

3 راز درباره نمای چوبی ساختمان که باید بدانید

نمای چوبی ساختمان، انتخابی محبوب برای کسانی است که به دنبال ظاهری گرم، طبیعی و زیبا برای خانه خود هستند. با این حال مانند هر مصالح دیگری، نکاتی وجود دارد که قبل از انتخاب نمای چوبی باید به آن ها توجه کنید.

صاحب‌خبر -

 

در این مقاله 3 راز مهم را که باید در مورد نمای چوبی بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم. دانستن این رازها به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه درباره اینکه آیا نمای چوبی برای ساختمن مورد نظر شما مناسب است یا خیر بگیرید. همچنین به شما کمک می کند تا بهترین نمای چوبی را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

3 راز درباره نمای چوبی ساختمان ها

همانطور که می دانید نمای چوبی این روز ها دوباره به صنعت دکوراسیون بازگشته و تبدیل به یکی از پر طرفدار ترین و بهترین نماهای ساختمانی شده است. با اینکه نمای چوبی نسبت به بسیاری از مصالح دیگری که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، کاربرد بیشتری دارد، باز هم راز ها و نکاتی وجود دارد که درباره آن باید بدانید تا بتوانید بهترین و ماندگار ترین نما را برای ساختمان خود پیاده سازی کنید. در دامه مطلب 3 راز مهم درباره نمای چوبی ساختمان ها را ذکر می کنیم.

1- هر چوبی برای نما مناسب نیست

انتخاب نوع چوب برای نمای ساختمان، نقشی کلیدی در زیبایی و ماندگاری آن دارد. از طرفی هزاران مدل چوب در بازار با ویژگی ها و کاربرد های خاص وجود دارند که همه آن ها برای اجرای نمای ساختمان مناسب نیستند. بنابراین باید ویژگی های چوب ها را بدانید و متناسب با نیاز، شرایط آب و هوایی منطقه، بودجه و ... بهترین و مناسب ترین نوع چوب را انتخاب کنید.

چوب مورد استفاده برای اجرای نمای ساختمان باید مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، پوسیدگی، فرسایش و حمله حشرات داشته باشد. همچنین چوب مورد نظر باید در برابر نور خورشید و اشعه مضر آن مقاوم باشد و دچار تغییر رنگ نشود. فروش چوب روسی ، زبان گنجشک ، ترمووود ، بلوط و... از قدیم برای استفاده در نما انجام میشده و بسیار پر طرفدار بوده اند.

در این بین ترمووود به دلیل طی کردن فرآیند حرارتی پیشرفته و خاص، ثبات ابعادی بالایی دارد و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاوم است. همچنین این چوب چگالی بالایی دارد و می توان در طولانی مدت بدون آسیب و نایز به تعویض و تعمیر از آن استفاده کرد.

مهم ترین ویژگی ای که چوب مناسب برای نمای ساختمان ها باید داشته باشد، زیبایی ظاهری است که در این بین، چوب ترمو از نظر زیبایی ظاهری زبانزد بوده و نسبت به سایر چوب ها از طرح و رنگ مدرن تر و زیباتری برخوردار است. علاوه بر اینها قیمت این چوب برای نما بسیار مناسب تر از سایر چوب ها میباشد. پیشنهاد میکنیم برای آگاهی از قیمت روز انواع چوب های ترمو لیست قیمت ترموود شاخه ای را مشاهده کنید.

3 راز درباره نمای چوبی ساختمان که باید بدانید

2- رنگ آمیزی و روغن مخصوص چوب از واجبات است

پوشاندن نمای چوبی با رنگ یا روغن مناسب، به افزایش طول عمر آن کمک می ‌کند و از چوب در برابر عوامل مخرب مانند نور خورشید، بارش و حشرات محافظت می ‌کند. رنگ های مناسب برای نمای چوبی در دو دسته بر پایه آب و بر پایه روغن با خصوصیات متفاوت در بازار موجود هستند که با توجه به شرایط نما و میزان آسیب های احتمالی وارد شده بر آن، باید از این رنگ ها استفاده کرد.

فراموش نکنید که حتی در صورت استفاده از ترموود به عنوان مقاوم ترین و با دوام ترین چوب نما نیز، باید از رنگ یا روغن های مخصوص برای افزایش ماندگاری و زیبایی ظاهری چوب استفاده کنید.

3- برای هر بخش از نما ضخامت های مختلفی استفاده می شود

از ضخامت‌ های گوناگون چوب می ‌توان برای بخش ‌های مختلف نما استفاده کرد. به عنوان مثال ضخامت بیشتر برای قسمت ‌های اصلی نما که در معرض دید بیشتری هستند و یا در معرض ضربه و سایش قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب هایی با ضخامت کمتر نیز برای زیرسازی و یا بخش ‌هایی از نما که جنبه تزئینی دارند به کار می روند. استفاده از ضخامت ‌های چوب مناسب در هر بخش از نمای ساختمان، علاوه بر زیبایی ظاهری، به استحکام و پایداری بیشتر نما نیز کمک زیادی می ‌کند.

مزایای استفاده از نمای چوبی چیست؟

3 راز درباره نمای چوبی ساختمان که باید بدانید

بسیاری از افراد هنوز تصور می کنند که استفاده از نمای چوبی به دلیل عدم مقاومت و دوام بالای برخی از چوب ها در ساختمان، کار درستی نیست و استفاده از متریال هایی مانند فلزات، شیشه و ... را ترجیح می دهند.

این در حالی است که با ظهور چوب های مدرن و نوینی مانند ترموود که به عنوان مقاوم ترین و مستحکم ترین چوب شناخته می شود، دیگر متریال های قدیمی ساختمانی جایگاه خود را از دست داده اند و کمتر کسی این روز ها از آن ها استفاده می کند.

برای اینکه نسبت به استفاده از نمای چوبی در ساختمان مصمم تر شوید، بهتر است مزیت های این نوع نما را بدانید. در دامه مطلب 3 مورد از اصلی ترین مزیت های استفاده از نماهای چوبی ساختمان را بررسی می کنیم.

1- ظاهر مدرن و جذاب

چوب یک متریال طبیعی با زیبایی ذاتی است که می ‌تواند گرمی و ظرافت را به هر محیطی اضافه کند. نمای چوبی در رنگ‌ ها و بافت‌ های مختلف موجود است که به شما امکان می ‌دهد ظاهری منحصر به فرد و متناسب با سلیقه خود برای ساختمان ایجاد کنید. همچنین چوب می ‌تواند برای ایجاد سبک ‌های مختلف معماری از جمله روستیک، مدرن و کلاسیک استفاده شود و یا با سایر متریال ها ترکیب شده و یک نمای مدرن و جذاب ایجاد کند.

2- افزایش ارزش ملک

طراحی و اجرای نمای چوبی به طور قابل توجهی ارزش ملک شما را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده ‌اند که خانه ‌هایی با نمای چوبی به طور متوسط ​​5 تا 10 درصد بیشتر از خانه‌ هایی با نمای دیگر مصالح به فروش می روند. این امر به دلیل تقاضای زیاد برای خانه‌ هایی با نمای چوبی و همچنین طول عمر و دوام بالای این نوع نما است.

3- هزینه مناسب

بر خلاف بسیاری از مصالح دیگر نمای چوبی ساختمان، قیمت و هزینه مناسبی دارد. بسیاری از مصالح مورد استفاده برای نما مانند فلزات به دلیل وزن بالا و عدم تولید انبوه، قیمت بالایی دارند و در حجم زیادی مانند نمای ساختمان، نیازمند بودجه خرید بالایی هستند. این در حالی است که چوب هایی مانند ترموود قیمت مناسبی دارند. بنابراین با استفاده و اجرای نمای چوبی ساختمان می توانید با هزینه ای کم، زیبا ترین و با دوام ترین نما را پیاده سازی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما