شناسهٔ خبر: 67589898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جابجایی عزاداران حسینی در شهر زنجان رایگان انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته جابجایی شرکت کنندگان در دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم محرم به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید نجفی روز سه‌شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان افزود: با هدف حفظ شأن و جایگاه پایتخت شور و شعور حسینی ایجاد رفاه برای مسافرین و شهروندان و هرچه باشکوه تر برگزار شدن دسته‌های عزاداری به شهرداری زنجان اجازه داده می‌شود نسبت به ارائه خدمات جابجایی مسافر به صورت رایگان اقدام کند.

وی اضافه کرد: بر این اساس جابحایی مسافرین با اتوبوس‌های ملکی و بخش خصوصی به صورت رایگان در روزهای هشتم و یازدهم محرم همزمان با برگزاری دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان اقدام خواهد شد.

این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: همه ساله در ماه محرم ۲ اجتماع باشکوه در دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان برگزار می‌شود که تمامی جهانیان را به خود معطوف می‌کند.

وی یادآور شد: شهرداری و شورای شهر زنجان نیز با همکاری هم تلاش دارند تا خدمت رسانی و پشتیبانی لازم را به زائران به عزاداران حسینی انجام دهند.

حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبیواقع در شهر زنجان است که قدمت آن به حدود یک قرن پیش می‌رسد. این حسینیه به دلیل عزاداری که هرسال با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم در هشتمین روز ماه محرم برگزار می کند مشهور است. این دسته حرکت خود را از محل حسینیه اعظم شروع می‌کند و معمولاً همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم پایان می‌یابد.

زینبیه اعظم زنجان نیز که قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال می رسد،‌ یکی از مساجد باستانی و قطب‌های مهم عزاداری‌ها در این استان به شمار می‌رود که دسته عزاداری آن در روز یازدهم محرم از شهرت جهانی برخوردار است.

نظر شما