شناسهٔ خبر: 67589795 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

هوای این استان جهنم شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش دمای هوا در برخی نقاط استان گفت: دمای هوا برخی شهرهای دشتستان از مرز ۵۳ درجه عبور کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، افزایش شرجی و رطوبت هوا و مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریای خلیج فارس دانست و اظهار داشت: طی امروز و فردا دمای بیشینه هوا در برخی نقاط استان بوشهر، به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی دمای برخی نقاط استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس رصد ایستگاه‌های هواشناسی در شبانه‌روز گذشته دمای هوای شبانکاره دشتستان ۵۳.۲ درجه ثبت و گرم‌ترین نقطه معرفی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای آب‌پخش دشتستان را ۵۰.۴ درجه اعلام و بیان کرد: دمای هوا در مرکز دشتستان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹.۴ درجه و مراکز شهرستان‌های دشتی و تنگستان ۴۸.۷ درجه ثبت شده است.

انصاری دمای هوای بهرگان دیلم در شبانه‌روز گذشته ۴۶.۴ درجه و مرکز استان بوشهر را ۳۵.۸ درجه اعلام و خاطرنشان کرد: بیشترین شرجی و رطوبت در شبانه‌روز گذشته در شهرهای ساحلی دیر، عسلویه، خارگ، و بوشهر به میزان به ترتیب ۸۲، ۷۸، ۷۴ و ۶۵ درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز پنج‌شنبه هفته جاری دمای هوا به شدت افزایش می‌یابد و شرجی در شهرهای ساحلی بیشتر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان خبر داد و تصریح کرد: وزش باد گرم در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب و افزایش دما از جمله مخاطرات این هشدار هواشناسی است.

انصاری با بیان اینکه هشدار هواشناس سطح زرد تا ۲۱ تیر ماه ادامه دارد گفت: افزایش دما تا آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط استان بوشهر غالباً نواحی غیرساحلی از دیگر مخاطرات این هشدار هواشناسی است.

وی تأکید کرد: در این شرایط و وضعیت آب و هوایی از تردد در ساعات گرم روز پرهیز و راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

نظر شما