شناسهٔ خبر: 67589779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت:

از بهترین راه‌های صله رحم، روضه‌های خانگی است

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت گفت: یکی از بهترین راه های صله رحم، گسترش جلسات روضه و زیارت و قرائت قرآن می باشد.

صاحب‌خبر -

زهرا بحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت، در گفتگو با خبرنگار حوزه، در ارتباط با برپایی روضه‌های خانگی در ماه محرم اظهار کرد: یکی از سنت‌هایی که از قدیم در بین مردم رایج و گره گشا بود، روضه‌های خانگی است که در یک روز مشخص از ماه یا هفته برگزار می‌گردد که موجب برکت خانه و دفع بلا شده و در تربیت دینی فرزندان تاثیر بسزایی دارد؛ زمانی‌که برگزاری روضه برای افراد مقدور نبود، به نیابت از او در مجلس عمومی یا خصوصی روضه‌ای خوانده می‌شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره سفارش به روضه‌های هفتگی و توسلاتی از این دست دارند و اثرات این گونه توسلات را برای مردم بازگو می‌کردند؛ برای ایشان تعداد مستمعین هرگز موضوعیت نداشت و هیچ‌گاه روضه‌ای برای ایشان تکراری نبود.

بحرکاظمی ادامه داد: روضه خوانی از دیرباز به عنوان یک سمبل دینی حفظ شده و در زمان‌های مشخص و مکان‌های مشخص به عنوان یک امر اطلاع رسانی به حفظ دین کمک زیادی کرده است.

وی با اشاره به آثار برپایی روضه خانگی خاطر نشان کرد: به فرموده یکی از علمای بزرگ، روضه‌های خانگی باعث برکت خانه است، نگوییم در مسجد روضه می‌گیرم مسجد برای خودش برکت دارد، در خانه‌هایتان روضه بگیرید، بگذارید السلام علیک یا اباعبدالله و زیارت اهل بیت(علیهم‌السلام) در خانه‌های شما خوانده شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های صله رحم، گسترش این جلسات روضه و زیارت و قرائت قرآن است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

نظر شما