شناسهٔ خبر: 67589639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نگرانی تل‌آویو از اقدام برخی کشورها در توقف فروش مهمات به صهیونیست‌ها

زینب غلامی

یک روزنامه عبری از نگرانی ارتش رژیم صهیونیستی از اقدام برخی کشورها درباره توقف فروش مهمات به این رژیم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه اقتصادی عبری کلکالیست نوشت، وزارت جنگ و ارتش رژیم صهیونیستی نگران این هستند که برخی کشورها فروش مهمات و اقلام و تجهیزات مختلف به این رژیم را متوقف کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری برای تانک‌ها مواجه است.

تعدادی از کشورهای جهان فروش تجهیزات و ادوات جنگی به رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی در غزه و استفاده از این مهمات در کشتن غیرنظامیان متوقف کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه و هزینه‌های زیاد آن، همچنین با بحران اقتصادی مواجه شده است.

براساس گزارش روزنامه کلکالیست تعدادی از کشورها و شرکت‌های خارجی از فروش مواد خامی که در ساخت سلاح و مهمات از آن استفاده می‌شود، به رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند.

این روزنامه به «تحریم آرام و غیررسمی» رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای خارجی غیر از آمریکا اشاره کرد و گزارش داد این کشورها از هفتم اکتبر از فروش مواد اولیه به این رژیم برای تولید مهمات خودداری می‌کنند.

این روزنامه نوشت: بعد از اینکه کشورهایی در جهان روابط تجاری با اسرائیل در زمینه سلاح و مهمات را به صورت غیررسمی متوقف کردند، اسرائیل با کمبود مهمات مواجه شده است و این مسأله باعث نگرانی مسوولان وزارت امنیت و نهاد نظامی شده است. مسوولان نظامی و امنیتی فکر می‌کنند راه حل مناسب برای مقابله با کمبود مهمات، تقویت صنایع محلی در اسرائیل و کاهش وابستگی به واردات گلوله و مهمات از کشورهای خارجی است اما این مسأله عواقب اقتصادی وخیمی دارد چراکه مهمات تولید شده در داخل بسیار گران‌تر از خارج خواهد بود.

این روزنامه افزود: تأسیس کارخانه‌های تولید مهمات ساده مثل گلوله توپخانه و تانک، هزینه‌بردار است. اسرائیل همچنان به دلیل امکانات محدود تولید، نیاز به وارد کردن بخش بزرگی از مهمات خود از کشورهای خارجی دارد. برای تولید سلاح و مهمات در مقادیر زیاد به مقدار زیادی مواد اولیه برای ساخت بمب و گلوله نیاز است. نمی‌توان این اقلام را در اسرائیل استخراج کرد و باید آن را از خارج وارد کرد. در سایه تحریم غیررسمی برخی واردکنندگان بر فروش مهمات به اسرائیل، تامین‌کنندگان اصلی مواد خامی که در ساخت بمب‌ها استفاده می‌شود فروش این مواد به اسرائیل را از زمان جنگ متوقف کرده‌اند. استراتژی نهاد امنیتی برای تعامل با این تحریم، متنوع کردن تامین‌کنندگان، پیش خرید مقادیر زیادی از مواد خام برای ساخت بمب‌ها و ایجاد ذخایر بزرگی از آن در اسرائیل است.

انتهای پیام

نظر شما