شناسهٔ خبر: 67589526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نادری‌شریف: سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع تنها تولیدکننده باتری لیتیومی در ایران است

علیرضا قربانی

مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع گفت: باتری‌های لیتیومی یک فناوری و محصول راهبردی در دنیاست که باید به سمت آن حرکت کنیم چون توسعه حوزه انرژی به این فناوری وابسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، افشین نادری شریف در «همایش بین‌المللی و ملی باتری لیتیومی» که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع بزرگترین تولیدکننده باتری‌های خودرویی، صنعتی و تنها تولیدکننده باتری‌های لیتیومی در کشور است که طیف گسترده محصولات آن ۴۵۰۰ باتری در ابعاد، اندازه و کاربری‌های مختلف تجاری، نظامی، صنعتی، نیروگاهی، دریایی، فضایی را در برمی‌گیرد.

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با اشاره به فعالیت این سازمان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) اولین مجموعه‌ای در کشور است که نخستین نسل توربین بادی مقیاس متوسط بومی را طراحی و تولید کرده است و از آن در راستای توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و حفظ محیط زیست استفاده کرده است. استفاده و تکیه بر سوخت‌های فسیلی باعث عقب‌ماندگی کشور در حوزه تولید انرژی و فناوری‌های وابسته شده است. باتری‌های لیتیومی یک فناوری و محصول راهبردی در دنیاست که باید به سمتش حرکت کنیم چون توسعه حوزه انرژی به این فناوری وابسته است.

مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با بیان اینکه تهیه و تدوین نقشه راه برای توسعه فناوری‌های مرتبط با ذخیره‌سازها با چگالی انرژی بالا، مانند باتری‌های لیتیومی بسیار حیاتی است، اظهار کرد: در این مسیر باید برنامه‌ریزی کامل در راستای تامین زنجیره ارزش این حوزه از معدن تا بازیافت انجام شود و این مهم نیازمند حمایت دستگاه‌های مسئول و جلوگیری از خروج باتری‌های فرسوده لیتیومی از کشور است.

معاون وزیر دفاع یادآور شد: کار روی معادن و شورآبه‌ها برای توسعه فناوری استخراج، فراوری مواد پایه باتری‌های لیتیومی و اقتصادی نمودن صنعت استحصال بسیار ضروری است. ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و نوآوری در کل زنجیره ارزش صنعت و همچنین تولید مواد پایه، سل و پک باتری‌های لیتیومی و توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی می‌تواند در پیشرفت هرچه سریع‌تر این حوزه کمک کند.

انتهای پیام

نظر شما