شناسهٔ خبر: 67589459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آمادگی جسمانی و روانی کامل مقاومت و روز سخت ارتش رژیم صهیونی... -

اقتصاد ایران: یک تحلیلگر ارشد میدانی گفت که عملیات‌های اخیر مقاومت ضد ارتش رژیم صهیونیستی از آمادگی کامل این گروه‌ها در نبرد با صهیونیست‌ها حکایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در حالی که طی روزهای گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی تجاوزات وحشیانه خود به محله‌های شهر غزه را تشدید کرده است، سرهنگ «حاتم کریم الفلاحی» کارشناس نظامی و راهبردی شبکه الجزیره در این زمینه اعلام کرد: ارتش اشغالگر صهیونیستی در اولین روز عملیات نظامی جدید خود در مناطق وسیعی در جنوب غربی شهر غزه، روز بسیار سختی را سپری کرد.

الفلاحی در تحلیل خود از صحنه نظامی غزه تاکید کرد که طبق گفته‌های «ابوعبیده» سخنگوی نظامی حماس، گروه‌های مقاومت در نوار غزه خود را بازسازی کرده‌اند و با قدرت به مناطق مختلف برگشتند.

ابوعبیده در آخرین سخنان خود درباره جریان جنگ غزه گفته بود که قسام، شاخه نظامی حماس ۲۴ گردان خود را در مناطق مختلف نوار غزه بازسازی و قدرت دفاعی خود را نیز تقویت کرده است. همچنین نیروهای مقاومت از نظر جسمی و روانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرهنگ الفلاحی در ادامه تحلیل خود گفت: ارتش اشغالگر عملیات جدید خود در شهر غزه را استثنایی توصیف کرد، اما برخلاف تبلیغات صهیونیست‌ها، گردان‌های قسام موفق‌تر از نیروهای اشغالگر عمل کردند و دست کم ۹ عملیات مستقیم توسط نیروهای مقاومت در محله تل الهوی در جنوب غربی شهر غزه انجام شد.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی از وقوع ۴ حادثه امنیتی سخت برای ارتش این رژیم در محله تل الهوی خبر داده و اعلام کردند که بالگردهای نظامی این رژیم برای انتقال مجروحان به محور نتساریم عزیمت کرده اند.

بنا به گفته الفلاحی گردان‌های قسام اعلام کردند که یک بمب ضد نفر را در مسیر یک گروه شش نفره از نیروهای صهیونیست در تل الهوی منفجر کردند که منجر به کشته و مجروحیت آنها شد.

این گردان‌ها همچنین از هدف قرار دادن یک نیروی پیاده نظام ارتش صهیونیستی، در منطقه الشالیهات در غرب محله تل الهوی خبر دادند که منجر به کشته و مجروحیت نظامیان صهیونیست شد.

در همین منطقه گردان‌های قسام همچنین یک جیپ نظامی ارتش اشغالگر را در خیابان الصناعه‌ با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند که منجر به انهدام این جیپ شد.

این عملیات‌ها بعد از آن صورت گرفت که در سحرگاه روز دوشنبه نظامیان صهیونیست به شکل ناگهانی وارد مناطق وسیعی در جنوب غربی شهر غزه تحت پوشش آتش سنگین ارتش اشغالگر شدند و جاده‌ها و ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار دادند. در جریان این تجاوزات نیروهای اشغالگر، ده‌ها غیرنظامی فلسطینی زخمی و شهید شدند و هزاران نفر هم مجبور شدند به سمت محله‌های شمال غرب شهر غزه آواره شوند.

این درحالی است که رسانه‌های عربی گزارش دادند طی ساعات گذشته به ویژه بامداد امروز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه داشته است.

خبرنگار شبکه المیادین در این خصوص گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را علیه مناطق اطراف درمانگاه شفا واقع در غرب شهر غزه انجام دادند.

علاوه بر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، پهپادهای این رژیم نیز به سمت ساکنان شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند. این حملات پهپادی، شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه را نیز در برگرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما