شناسهٔ خبر: 67589326 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

شرکت Gamgee می‌خواهد با سیگنال وای‌فای، جلوی سارقان خانه‌ها را بگیرد

صاحب‌خبر -
گروه فناوری:تا‌به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که از شبکه‌ی وای‌فای به‌عنوان سیستم امنیتی استفاده کنید؟ شرکت Gamgee با ایده‌ای جالب قصد دارد همین‌ کار را انجام دهد.
Gamgee محصولی را معرفی کرده است که می‌تواند با تجزیه‌و‌تحلیل اختلالات ایجادشده در امواج وای‌فای، حضور افراد و حتی حیوانات خانگی را تشخیص دهد. Gamgee ادعا می‌کند با بررسی اختلالات امواج وای‌فای می‌تواند شکل خاص بدن افراد را شناسایی کند که مثل اثرانگشت برای هر شخصی منحصربه‌فرد است و به سیستم اجازه می‌دهد تا میان انسان و حیوان و اشیاء تمایز قائل شود و حتی افراد را براساس نوع حرکاتشان شناسایی کند.
برای استفاده از فناوری شرکت Gamgee، به‌جای استفاده از مودم فعلی خود، باید روتر اختصاصی به‌همراه تجهیزات شبکه‌ی مش این شرکت را خرید. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی، به‌مرور‌زمان نوع حرکات افراد و حیوانات خانگی را یاد می‌گیرد و درصورت شناسایی افراد ناشناس، آژیر خطر را به‌صدا درمی‌آورد.
با اینکه ایده‌ی Gamgee دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد، هنوز کارایی و دقت واقعی آن مشخص نیست و همچنان سؤالات مهمی باقی مانده‌اند: آیا این سیستم می‌تواند به‌درستی دوست را از دشمن تشخیص دهد؟ هوش مصنوعی این سیستم تا چه حد در شناسایی افراد و جلوگیری پخش بی‌دلیل آژیر موفق عمل می‌کند؟ آیا امکان دارد سارق واقعی را به‌عنوان فردی مجاز شناسایی کند و به او آزادی عمل بدهد؟اگر Gamgee بتواند ایده‌ی شناسایی افراد با امواج وای‌فای را به‌خوبی عملی کند، شاهد ظهور نسل جدیدی از سیستم‌های امنیتی خواهیم بود.

نظر شما