شناسهٔ خبر: 67589288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وقتی مارتینس هم رونالدو را قربانی کرد هم پرتغال را

مهرداد میرزایی

سرمربی تیم ملی پرتغال با تصمیمش در قبال کریستیانو رونالدو باعث تضعیف تیمش و عملکرد ضعیف ستاره پرتغالی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یورو برای پرتغال با تصمیم مارتینس برای ساختن تیم حول محور رونالدو آغاز شد. کریس رونالدو ۳۹ ساله در این مسابقات ۴۸۶ دقیقه بازی کرد؛ این در شرایطی است که مهاجمان جوان این تیم یعنی (دیگو ژوتا، نتو و گونچالو راموس) نصف دقایق حضور رونالدو در ترکیب تیم‌شان قرار گرفتند.  

بدتر از آن، مارتینس یک لحظه هم برنامه دیگری را امتحان نکرد و انعطاف نداشت. وظیفه مربی حفظ تعادل به بهترین شکل ممکن در تیمش است.

نه فقط بازی به بازی، بلکه در طول بازی. مارتینس برعکس عمل کرد. او قبل از مسابقات تصمیمی عجیب گرفت و تصمیم گرفت رونالدو در هر بازی به صورت ثابت در ترکیب باشد. وفادار ماندن به این ایده که رونالدو در تمام دقایق بازی‌های پرتغال در ترکیب باشد، برای او مهم‌تر از افزایش شانس پیروزی تیمش بود.

یک مربی قوی در این شرایط چه می‌کند؟

او به اندازه کافی پتانسیل رونالدو را ارزیابی می‌کند و با نقش متفاوت اما مهم او در تیم موافقت می‌کند. او می‌تواند متقاعد شود که در دقایق پایانی هر مسابقه از رونالدو در ترکیب استفاده کند. مثل کاری که هلند با وخهورست در یورو انجام می‌دهد.

برای رونالدو هم خوب بود چون وقتی به ترکیب می‌رفت مدافعان حریف خسته بودند و شرایط برای ستاره پرتغالی بهتر می‌شد و فرصت خوبی به او داده می شد تا گل بزند، مفید واقع شود و تیم را به مراحل بعدی ببرد.

مارتینس در این رقابت‌ها شکست خورد. کریس رونالدو نقش خاصی ایفا نکرد و تیمش نیز یورو را بدون افتخار ترک کرد.  

این تصمیم به طرز خیلی زیادی تأثیر مخربی بر تیم داشت. این عملکرد ضعیف پرتغال نتیجه اشتباه بزرگ مربی بود.

رونالدو لطفا به جام جهانی نرو!

آنتونیو فونسکا، بازیکن پیشین تیم ملی پرتغال، از کریستیانو رونالدو به دلیل عملکردش در یورو ۲۰۲۴ انتقاد کرد و از این بازیکن خواست در جام جهانی حضور نداشته باشد. فونسکا گفت: فکر نمی‌کنم او گزینه خوبی برای جام جهانی ۲۰۲۶ باشد؛ ما گزینه‌های بهتری در خط حمله داریم.

انتهای پیام

نظر شما