شناسهٔ خبر: 67589098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

توزیع کتب درسی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مسئول توزیع کتب درسی آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز توزیع کتب درسی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حسن اوحدی، امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ با اشاره به ورود ۱۳۰ میلیون جلد کتاب به کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کار توزیع کتب درسی در شهرستان‌ها و مناطق آغاز شده و تاکنون ۱۰ تن کتاب در دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول به شهرستان دنا برای توزیع ارسال شده‌است.

وی افزود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه‌های ورودی (اول دبستان، هفتم، دهم) منوط به ثبت‌نام قطعی در سامانه «سیدا» و ارسال اطلاعات دانش‌آموزان ثبت‌نام شده به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است.

مسئول توزیع کتب درسی آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تاکنون دو هزار ۵۶۶ دانش‌آموز پایه ورودی اول دبستان و هفتم متوسطه اول و ۱۲۰ هزار ۶۶۴ دانش‌آموز میان‌پایه برای ثبت سفارش کتاب در سامانه «سیدا» ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۶۷ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی پیش‌رو برای دریافت کتاب ثبت‌نام کنند.

اوحدی خاطرنشان کرد: از این تعداد، حدود ۷۵ درصد دانش‌آموز میان‌پایه و ۲۵ درصد دانش‌آموز پایه‌های ورودی هستند.

وی با تاکید بر همکاری اولیا با مدارس جهت ثبت‌نام به‌موقع دانش‌آموزان در مدارس گفت: ثبت‌نام پایه دهم با صدور هدایت تحصیلی پایه نهم نیز در حال انجام است.

این مسئول افزود: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع و ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

نظر شما