شناسهٔ خبر: 67588977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رای نیمی از اعضای کنگره علیه بایدن

نیمی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان به‌طور خصوصی تاکید کردند که بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند؛ زیرا نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره سن و توانایی‌اش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

شورش نیمی از کنگره علیه بایدن

به گزارش تابناک به نقل از دنیای اقتصاد؛ در جریان یک نشست خصوصی با دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان، چندین قانون‌گذار ارشد گفتند که زمان آن رسیده است که بایدن کناره‌گیری کند؛ درحالی‌که یک دموکرات سنا به‌طور علنی گفت که باید اقدامات بیشتری برای اطمینان دادن به رای‌دهندگان انجام داد. 

پایگاه حمایتی جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در میان دموکرات‌های کلیدی کنگره در روز یکشنبه شروع به فروپاشی کرد؛ زیرا نیمی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان به‌طور خصوصی تاکید کردند که بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند؛ زیرا نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره سن و توانایی‌اش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد. 

به گفته پنج نفر از افراد آشنا به اطلاعات محرمانه، طی یک جلسه خصوصی مجازی، دموکرات‌های مجلس نمایندگان -همه اعضای ارشد کمیته‌های قدرتمند- درباره چگونگی استفاده از نفوذ جمعی خود برای متقاعد کردن بایدن که شانس کمی برای شکست دادن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد، بحث کردند. در میان کسانی که صریحا می‌گفتند بایدن باید به نامزدی خود پایان دهد، جرولد نادلر از نیویورک، نماینده ارشد دموکرات در کمیته قضایی بود. آدام اسمیت از واشنگتن عضو عالی‌رتبه کمیته نیروهای مسلح، مارک تاکانو از کالیفرنیا دموکرات رده بالا در کمیته امور کهنه سربازان و جوزف دی.مورل از نیویورک، دموکرات ارشد کمیته امور مجلس نمایندگان نیز جزو کسانی بودند که اصرار دارند بایدن باید از انتخابات ریاست‌جمهوری کنار بکشد. جیم هیمز، پنجمین فرد حزب دموکرات از کانکتیکات، دموکرات رده‌بالا در کمیته اطلاعات نیز نسبت به مسیر رو به جلوی بایدن ابراز تردید کرد.

سوزان وایلد، نماینده پنسیلوانیا، عضو کمیته اخلاق، در بیانیه‌ای پس از جلسه گفت که «همان نگرانی‌هایی را که آمریکایی‌ها در سراسر کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، درباره انتخاب‌پذیری رئیس‌جمهور بایدن وجود دارد.» او افزود: «فرآیند دشوار دموکرات‌ها برای تعیین بهترین مسیر رو به جلو باید به روشی محرمانه انجام شود.» با این حال جبهه دموکرات‌ها فقط در اختیار مخالفان بایدن نیست. تعدادی از شرکت کنندگان در جلسه از اظهار نظر درباره بحث محرمانه خودداری کردند. 

یکی از شرکت‌کنندگان، نماینده ویرجینیا، دان بیر بود که پس از جلسه بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «من از رئیس‌جمهور بایدن حمایت می‌کنم.» یکی دیگر از نمایندگان به نام ریچارد ای.نیل، نماینده ماساچوست، دموکرات ارشد کمیته راه‌ها و ابزار، بایدن را در رسانه‌های اجتماعی یک «رهبر رویایی» خواند و افزود: «بیایید همه همین راه را ادامه دهیم.» یکی از مقامات ستاد انتخاباتی بایدن به اصرار رئیس‌جمهور مبنی بر ماندن وی در رقابت اشاره و خاطرنشان کرد که بسیاری از دموکرات‌های ارشد در روزهای اخیر از او حمایت عمومی کرده‌اند؛ از جمله رهبران و اعضای ارشد گروه سیاه‌پوستان کنگره و گروه لاتین‌تبار کنگره. با این وجود نگرانی‌ها در محافل خصوصی افزایش یافته است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده اخیرا در یک مصاحبه به صراحت اعلام کرد که از رقابت کنار نمی‌رود، مگر اینکه خداوند از او بخواهد که از رقابت کناره‌گیری کند. او گفت تنها کسی است که می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد و پیش‌تر نیز در انتخابات۲۰۲۰ او را شکست داده است.

نظر شما