شناسهٔ خبر: 67588930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجموعه داستان «نیمه روشن ما» منتشر شد

کتاب «نیمه روشن ما» با گردآوری خسرو عباسی خودلان در انتشارات سوره‌ مهر منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه داستان «نیمه روشن ما» به همت خسرو عباسی خودلان شامل 13 داستان از نویسندگان استان البرز، استان تهران و همدان با موضوعاتی مختلف در اقلیم‌های مختلف به چاپ رسید.

داستان‌های کتاب با محوریت مولفه‌های بومی و ایرانی انتخاب شده‌اند و به آیین‌ها، رسوم و زیست‌بوم‌های ایرانیان پرداخته‌اند. بیشتر داستان‌های این کتاب در جشنواره‌های معتبر برگزیده و برای رده سنی بزرگسال در نظر گرفته شده‌اند. 163 داستان «نیمه روشن ما» شامل؛ وقتی مهتاب بر گوراب‌ها می‌تابد (خسرو عباسی خودلان)، نوبت اسماعیل ( مرتضی فرجی)، زاینده‌رود دختر ندارد(سمیه سیدیان)، حریم ( ندا رسولی)، چقد خنده می‌آید بهت! ( سالومه‌سادات شریفی)، هلال کوچک ماه (مریم میرزایی بسطامی)، آشوب (شیدا محبی)، باد زار، زار می‌کند مرا ( سپیده نازیار)، حبانه‌های آتش (بهناز غره‌داغی)، پل (الهام امیری)، خدا وسیله‌ش رو می‌رسونه (لیلا بهرامی)، اسکنان (نصرالله کوه‌فر) و دستجرده علیا ( ژاله معینی) می‌شود.

عباسی خودلان درباره نحوه نگارش و انتشار کتاب می‌گوید: «از سال‌ها پیش در حوزه هنری استان البرز و دیگر مراکز، جلسات نقد و بررسی کتاب داستان برگزار میکردیم. در این جلسات، نویسندگان داستان‌های خود را می‌خواندند و تلاش می‌کردیم داستان‌هایی بنویسیم که هر خواننده از هر جای ایران با خواندن متوجه آن شود و به زیست بوم و فضاهای قومی و اقلیمی بپردازد. بر همین اساس فراخوانی منتشر شد و با دریافت آثار، داستان‌هایی که قوی‌تر بودند و ویژگی‌های یک اثری بومی داشتند، انتخاب شدند که نهایتا در قالب یک مجموعه داستان به چاپ رسید.»

«نیمه روشن ما» با شمارگان 500 نسخه، در 216 صفحه و با قیمت 195 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/

نظر شما