شناسهٔ خبر: 67588849 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لندروور قوی‌ ترین مدل دیفندر را رونمایی کرد

لندروور مدل جدیدی از شاسی‌بلند دیفندر به محصولاتش اضافه کرده که می‌گوید قوی‌ترین دیفندری است که تاکنون ساخته است. این مدل با نام «دیفندر اکتا» از اواخر امسال در تعدادی محدود به بازار می‌آید و نزدیک‌ترین رقیب مرسدس-بنز کلاس G است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ نام اکتا از کلمه انگلیسی Octagonal یا هشت ضلعی گرفته شده که به گفته لندروور یادآور الماس تراش‌خورده است. لندروور می‌گوید اکتا مانند الماس هم لوکس‌ و هم مقاوم است.

دیفندر اکتا براساس مدل دیفندر ۱۱۰ ساخته شده است. اما جمال حمیدی، مدیر بخش خودروهای ویژه شرکت جگوار-لندروور می‌گوید مهندسان کارخانه در سه سال گذشته همه بخش‌های ماشین را از نو مهندسی کرده‌اند تا مطمئن شوند که اکتا چه در شهر و چه در جاده‌های ناهموار بهترین عملکرد را دارد.

موتور ماشین از ب‌ام‌و گرفته شده است. این موتور هشت سیلندر است و دو توربو دارد و ۶۳۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت ماشین ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعتش ۳.۸ ثانیه است. با این اعداد دیفندر اکتا از مرسدس-بنز G 63 سریع‌تر و قوی‌تر است.

سپرهای ماشین برای عملکرد بهتر در جاد‌ه‌های ناهموار از نو طراحی شده است. جلوپنجره ماشین هم تغییر داده شده تا میزان ورودی هوا بیشتر شود. لندروور می‌گوید با همکاری شرکت گودیر (Goodyear)، لاستیک‌های ویژه‌ای برای اکتا طراحی کرده تا مطمئن شود ماشین چه روی جاده آسفالت و چه در مسیر ناهموار بهترین کارآیی را داشته باشد.

قرار است دو سری از اکتا تولید شود. سری اول لوکس‌تر است و با قیمت پایه ۱۶۰ هزار و ۸۰۰ پوند (۲۰۵ هزار دلار) فقط سال اول تولید می‌شود. از سال بعد قیمت پایه ماشین به ۱۴۵ هزار و ۳۰۰ پوند (۱۸۶ هزار دلار) کاهش خواهد یافت.

جگوار-لندروور که به تازگی نامش را به JLR تغییر داده، قصد دارد سودش را با عرضه مدل‌های لوکس‌تر و گران‌تر افزایش دهد. این کارخانه می‌گوید درآمدش در سال ۲۰۲۳ به لطف فروش مدل‌های لوکس‌تر رنج‌روور و لندروور ۲۵ درصد بیشتر شد و به ۲۹ میلیارد پوند (۳۷ میلیارد دلار) رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما