شناسهٔ خبر: 67588780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

گرامی‌داشت روزملی ادبیات کودک در البرز/ برگزاری دومین همایش تجلیل از نوقلمان در کرج

همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت ۱۸ تیر ماه، روز ملی ادبیات کودک، ویژه برنامه‌هایی را در دو سطح استانی و ویژه اعضای مراکز، برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، اولین ویژه برنامه‌ی این روز، برگزاری دومین همایش تجلیل از نو قلمان کرجی، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید آوینی استان بود که در این آیین که صبح روز دوشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳، برگزار شد، از نویسندگان کودکی که اولین اثر خود را تالیف کرده بودند، تجلیل شد؛ یکی از بخش های ویژه‌ی این برنامه تجلیل از جمعی از اعضای نوجوان عضو باشگاه ادبی سیمرغ بود که به تازگی گشایش یافته است.

در این ویژه برنامه که با حضور مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی استانداری البرز، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و جمعی از کارشناسان این اداره کل و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، برگزار شد، برخی از اعضای کانون به اجرای برنامه پرداختند.

قرائت قرآن توسط عضو نوجوان مرکز ۲ کانون کرج، اجرای سرود «ایران کوچک»،  توسط گروه سرود «آوای البرز»، گروه سرود استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز و برگزیده مرحله استانی جشنواره سرود آفرینش ( نغمه‌های روشن فردا)، اجرای نمایش کلاغک تنبل و قورباغه دانا توسط گروه نمایش مرکز مجتمع، برگزیده  مرحله استانی جشنواره نمایش کانون،  قصه گویی رها باقری مطلق عضو انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری ، با قصه «حساب سرنوشت» از کتاب«قصه‌های خوب برای بچه های خوب» از جمله این برنامه‌ها بود.

گرامی‌داشت روزملی ادبیات کودک در البرز/ برگزاری دومین همایش تجلیل از نوقلمان در کرج

گرامی‌داشت روزملی ادبیات کودک در البرز/ برگزاری دومین همایش تجلیل از نوقلمان در کرج

گرامی‌داشت روزملی ادبیات کودک در البرز/ برگزاری دومین همایش تجلیل از نوقلمان در کرج

قرار است برگزیدگان این جشنواره و علاقه مندان به نویسندگی،  سطح بندی شده و در کارگاه‌های نویسندگی مقدماتی و پیشرفته آموزش ببینند.

روز ملی ادبیات در مراکز کانون البرز

مربیان و اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در کرج ،هشتگرد و مهدی آباد چهارباغ نیز به مناسبت گرامی داشت ۱۸ تیر ماه، روزی که همزمان با سالگرد درگذشت مهدی آذر یزدی، پدر ادبیات کودک ایران و نویسنده‌ی کتاب مشهور«قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب»،به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام گذاری شده است، ویژه برنامه‌هایی را اجرا کردند.

گرامی‌داشت روزملی ادبیات کودک در البرز/ برگزاری دومین همایش تجلیل از نوقلمان در کرج

معرفی وقایع و شخصیت مهدی آذر یزدی و آثار این نویسنده‌، معرفی شاعران و نویسندگان کودک، معرفی کتاب،اجرای سرود از برنامه‌های مشترکی بود که در تمام مراکز کانون در کرج، هشتگرد و مهدی آباد، اجرا شد.

گرامی‌داشت روزملی ادبیات کودک در البرز/ برگزاری دومین همایش تجلیل از نوقلمان در کرج

در مرکز هشتگرد همکاران ویژه برنامه‌ای به نام «تصویر و قلم» را روزهای یکشنبه ۱۷ و دوشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳، برای دختران و پسران نونهال برگزار کردند و علاوه بر اجرای برنامه‌های فوق کودکان به  تماشای پویانمایی‌های «باغ هزار دخترون» و «پسران تشمال»،  که برگرفته از کتاب‌هایی به همین نام و ساخته ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است،نشستند؛  تصویرسازی از این دو پویانمایی  به منظور آشنا سازی اعضا با اهمیت تصویرسازی در ادبیات کودک و نوجوان، ازدیگر  فعالیت‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

در مرکز شماره ۲ کانون کرج نیز اعضا پس از معرفی و روخوانی کتاب«گل و پرنده»، به عنوان یک فعالیت ویژه نمایش این کتاب را با استفاده از عروسک‌های کاغذی، اجرا کردند.

در این روز همچنین بنابر فراخوان اعلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ثبت نام علاقه‌مندان به عضویت جدید در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و تمدید عضویت اعضای قدیمی به صورت رایگان انجام شده و این اعضا کتاب های دلخواه خود را از کتابخانه‌های مراکز فرهنگی، هنری کانون استان، به امانت گرفتند.

گقتنی است برنامه های دیگری نیز به مناسبت گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان قبل از این روز در کانون البرز اجرا شده بود که دیدار مدیر کل کانون و امام جمعه کرج با هدف معرفی فعالیتهای کتاب محور و همکاری کانون در طرح کرج، شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران، برگزاری آیین گشایش انجمن ادبی سیمرغ و نشست آشنایی با بازآفرینی و بازنویسی با حضور مرجان فولادوند، نویسنده، پژوهشگر و اسطوره شناس ادبیات کودک و نوجوان، تجلیل از اعضای برگزیده مسابقات ادبی و هنری و فراخوانهای منتشر شده کانون در سال ۱۴۰۲، و بهار ۱۴۰۳، از جمله این فعالیتها بود. 

گزارش تصویری 

نظر شما