شناسهٔ خبر: 67588686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بهار ۱۴۰۳

۸۰ طرح نیمه‌ تمام صنعتی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید

اصفهان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۸۰ طرح نیمه تمام صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال در سه ماه نخست سال جاری در استان تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.  

صاحب‌خبر -

شاهین آذری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده برای یکهزار و ۱۹۷ نفر در بخش صنعت استان اصفهان اشتغال جدید ایجاد شد.

وی ادامه داد: ۶۹ طرح توسعه واحدهای صنعتی موجود با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال و امکان اشتغال برای چهار هزار و ۲۴۶ نفر نیز در این مدت تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: ۱۴۸ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۷۱ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال و به‌کارگیری پنج هزار و ۴۳۶ نیروی فنی و متخصص در سه ماه اخیر در واحدهای صنعتی استان صادر شده است.

وی، از صدور ۱۰۹ فقره پروانه تاسیس با پیش‌بینی ۳۹ هزار و ۵۷ میلیون ریال سرمایه و اشتغال‌آفرینی برای یک هزار و ۸۰۴ نفر در بهار امسال در استان اصفهان خبر داد.

آذری خاطرنشان کرد: ۱۲ پروانه طرح توسعه با ۱۰ هزار و ۶۰۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۲۶۰ نفر نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در استان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید کرد: توجه به تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت می‌شود و مزایای دیگری نیز به‌همراه دارد.

به گزارش ایرنا، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌های کاری دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی آیت‌الله رییسی رییس جمهور شهید مورد تاکید قرار گرفت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود.

نظر شما