شناسهٔ خبر: 67588674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عملیات خارج کردن پیکر سومین مفقودی معدن شازند در حال انجام است

علی فرقانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: محلی که سومین کارگر مفقود شده حادثه معدن شازند در آن قرار گرفته پیدا شده و عملیات خارج شدن این پیکر از زیر آوار در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

بهنام نظری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که پیکر چهارمین مفقودی این حادثه در نقطه‌ای که پیکر سوم در حال خارج شدن است باشد و یا این احتمال وجود دارد که در نقطه دیگری در زیر آوار مانده باشد.

نظری افزود: نیروهای امدادی در حال خارج کردن پیکر سومین مفقودی در زیرآوار مانده این حادثه هستند و تاکنون از پیکر مفقودی چهارم خبری نیست.

گفتنی است، پیش از ظهر یکشنبه ۲۷ خرداد در پی حادثه ریزش معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بودند، زیر آوار ریزش کوه حبس شدند که با تلاش امدادگران، عصر همان روز پیکر دو نفر از مفقودین پیدا شد و عملیات شبانه‌روزی برای یافتن دو مفقود دیگر با گذشت افزون بر ۲۰ روز همچنان ادامه دارد.

از آنجا که حجم ریزش معدن بسیار بالاست و در جریان انجام عملیات آواربرداری، ریزش مجدد معدن صورت گرفت عملا کار آواربرداری با مشکلات جدی مواجه شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل معدن شازند و با دستور استاندار مرکزی، با توجه به شرایط خاص منطقه و لزوم رعایت تمامی ملاحظات فنی و ایمنی در آواربرداری، عملیات جستجوی دو مفقود باقیمانده حادثه ریزش معدن به گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر سپاه واگذار شد تا با همکاری عوامل امدادی و هماهنگی اداره کل صمت، اقدامات میدانی لازم دنبال شود.

انتهای پیام

نظر شما