شناسهٔ خبر: 67588497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آرژانتین-کانادا، تکرار افتتاحیه برای رسیدن به فینال

مسی هنوز هم جام می‌خواهد

بامداد فردا ورزشگاه مت لایف نیوجرسی میزبان بازی تکراری آرژانتین و کانادا است، دو تیمی که افتتاحیه کوپاامریکا را برگزار کردند حالا برای رسیدن به فینال با هم روبه‌رو می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هم آرژانتین و هم کانادا با پیروزی در ضربات پنالتی به این مرحله رسیدند درحالی که بازی‌شان در 90 دقیقه یک‌بریک مساوی شد؛ آرژانتین مقابل اکوادور و کانادا برابر ونزوئلا. آرژانتین برای پنجمین بار پیاپی در نیمه‌نهایی جام ملت‌های امریکای‌جنوبی حاضر می‌شود و در شش بازی آخرش در این مرحله تنها یک‌بار در سال 2019 برابر برزیل شکست خورده و در بقیه فینالیست شده. اگر برنده این بازی شوند برای نخستین بار بعد از 65 سال می‌توانند به عنوان قهرمان دوره قبل به فینال برسند. در سال 1959 دو دوره کوپا برگزار شد و آرژانتین در دومی به نایب‌قهرمانی رسید. تیم لیونل اسکالونی در این دوره تنها یک گل خورده اما بعد از پیروزی 4 بر صفر برابر امریکای میزبان در کوپا 2016 نتوانست در نیمه‌نهایی کلین‌شیت کند.

خاک امریکا هم برای این تیم خوش‌یمن بوده و بعد از پیروزی 3 بر 2 رومانی برابر آرژانتین در یک‌هشتم نهایی جام جهانی 1994، این تیم هیچ مسابقه‌ای را در وقت قانونی در امریکا نباخته است. همچنین اگر بامداد فردا نبازد، روند دیدارهای بدون باخت این تیم در رقابت‌های مختلف به 10 بازی می‌رسد که در 9 بازی قبلی تنها 3گل خورده‌ است. کانادا بعد از باخت 2 بر صفر برابر آرژانتین در نخستین مسابقه این جام، بازی به بازی بهتر شده و در سه دیدار آخرش تنها یک گل خورده. تیم جسی مارش سومین تیم کونکاکاف است که در نخستین حضور در کوپاامریکا تا نیمه‌نهایی پیش می‌رود(بعد از هندوراس و مکزیک). تا قبل از بازی بامداد فردا، کانادا در قرن بیست‌ویکم چهار بار به نیمه‌نهایی رقابت‌های قاره‌ای صعود کرده و دو بار راهی فینال شده است، در سال 2000 با پیروزی برابر ترینیدادوتوباگو به فینال گلدکاپ رسید و در سال 2023 با برد 2 بر صفر پاناما فینالیست لیگ ملت‌های کونکاکاف شد. از سال 2001 که مکزیک در فینال کوپاامریکا با یک گل برابر کلمبیا شکست خورد، هیچ تیمی از کونکاکاف به فینال کوپا نرسیده است.

قرمزها بعد از شکست سنگین در دیدار دوستانه مقابل هلند با نتیجه چهار بر صفر، استحکام دفاعی بیشتری نشان داده و در پنج بازی آخرش تنها سه گل خورده. این تیم هر دو بازی قبلی‌اش با آرژانتین را باخته و روی هم هفت گل خورده بدون اینکه پاسخی بدهد. لیونل مسی بازی آخر مرحله گروهی را احتیاطاً روی نیمکت نشست اما مقابل اکوادور بازی کرد و برای دومین بازی متوالی در کنار لوتارو مارتینس و نه خولین آلوارس در خط حمله بازی کرد، مارتینس با چهار گل آقای گل کوپا است. در یک‌چهارم نهایی، آنخل دی‌ماریا برای اولین بار در این تورنمنت، 90 دقیقه روی نیمکت بود، نیکلاس اوتامندی هم به جای انزو فرناندس به زمین آمد تا آمار بازی‌های ملی‌اش را به 115 برساند و در رده پنجم با روبرتو آیالا برابر شود. لیساندرو مارتینس هم اولین گل ملی‌اش را زد و اگرچه مسی ضربه پنالتی‌اش را از دست داد با درخشش امیلیانو مارتینس که دو پنالتی گرفت، با ضربه اوتامندی برنده شدند.

ترکیب احتمالی
آرژانتین: امیلیانو مارتینس؛ مولینا، رومرو، لیساندرو مارتینس، تالیافیکو؛ دی پائول، مک آلیستر، لوسلسو، گونزالس؛ مسی، لوتارو مارتینس
کانادا: کرپو؛ جانستون، بومبیتو، کورنلیوس، دیویس؛ اوسوریو، استاکیو؛ لاریا، دیوید، شافلبرگ؛ لارین

257 251

نظر شما