شناسهٔ خبر: 67588290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۳ مدیر اداری دانشگاه کلمبیا به اتهام یهودستیزی تعلیق شدند

ایراندخت آذر شکیب

دانشگاه کلمبیا نیویورک سه مدیر اداری دانشگاه را که در جریان یک سمینار در ماه مه مربوط به زندگی دانشگاهی یهودیان، پیامک‌های ضد یهود و یهودستیزانه با هم رد و بدل کرده بودند، تعلیق کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «مینوش شفیق» رئیس دانشگاه کلمبیا در نامه‌ای اعلام کرد که این سه مدیر به طرز نگران کننده‌ای از مطالب یهودستیزانه استفاده کردند.

به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، وی در ادامه نوشت: «خواه این پیامک‌ها هدفمند بوده باشند یا خیر، چنین احساساتی غیرقابل قبول هستند و به شدت مایه نگرانی و بیانگر فقدان جدیت درباره نگرانی‌ها و تجربیات اعضای جامعه یهودی ما محسوب می‌شود.»

تعلیق این سه مدیر پس از آن انجام شده که روزنامه محافظه کار «واشنگتن فری بیکن» تصاویری از پیام‌های رد و بدل شده بین این سه نفر را فاش کرد که در آنها، یکی از مدیران از دو ایموجی «استفراغ» در واکنش به مرجع یک مقاله چاپ شده در روزنامه دانشجویی کلمبیا استفاده کرد که توسط «یونا هین» خاخام دانشگاه و درباره عملیات طوفان الاقصی منتشر شده بود.

در این مقاله این خاخام نوشته بود: «مناظره‌ها درباره صهیونیسم، یک دولت یا دو دولت همگی در محوطه دانشگاه مورد بحث هستند اما اظهارات حمایت از "مقاومت فلسطین" برابر با "عادی‌سازی حماس" در دانشگاه کلمبیا معنی ندارد.»

در پیامکی دیگر یکی از مدیران از دیگران می‌پرسد که آیا این درست است که دانشجویان کلمبیا بابت اینکه یهودی هستند، از کلوپ‌ها اخراج می‌شوند؟

این سه مدیر «کریستن کروم»، «متیو پاتاشنیک» و «سوزان چانگ-کیم» هستند.

در یک پیام دیگر، چانگ-کیم اظهاراتی را درباره یهودستیزی ابراز داشت و نوشت: «گوش دادن سخت است اما تلاش می‌کنم ذهنم را درباره یادگیری این نقطه نظر باز نگهدارم.»

تعلیق مدیران دانشگاه آخرین نمونه از نحوه حرکت مدارس آیوی لیگ، مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا برای سرکوب هر سخنرانی انتقادی از «اسرائیل» یا بیان این دیدگاه است که «دانشجویانی که احساسات طرفدار فلسطین را تحریک می‌کنند، یهودستیزی را تحریک می‌کنند.»

سال گذشته میلادی، دانشگاه کلمبیا دو گروه دانشجویی حامی فلسطین را ممنوع کرد.

در این میان، از آغاز جنگ غزه دانشگاه کلمبیا صحنه اصلی جنبش اعتراضی دانشجویانی است که با غزه همدردی کرده‌اند.

در ۳۰ آوریل، مدیران این دانشگاه به پلیس دستور دادند تا اقداماتی را برای برچیدن چادرهای دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک انجام دهد. این مداخله به دستگیری ۳۰۰ دانشجیو منجر شد و حتی به گفته شاهدان عینی، پلیس تعدادی از معترضان را زخمی کرد و از دسترسی آنها به کمک‌های پزشکی جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام

نظر شما