شناسهٔ خبر: 67588214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکایت اورژانس همدان از ۲ مزاحم تلفنی

همدان- ایرنا- روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان گفت: این مجموعه از ۲ مزاحم تلفنی که هر یک بیش از ۲۰۰ نوبت تماس با ۱۱۵ و ارائه اطلاعات نادرست داشتند، شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

فرشادعبدالملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مزاحمان تلفنی در تماس با مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ اقدام به ارائه اطلاعات کذب از بروز تصادف رانندگی و دیگر موضوعات می کردند که با حضور تیم های اورژانس در محل، کذب بودن خبر محرز شد.

وی اضافه کرد: تماس های مکرر و مشغول کردن تلفن های ۱۱۵، فوت کردن در گوشی تلفن، بیان حرف های نامربوط و در نهایت گزارش ها و ارائه آدرس های غلط درباره بروز حوادث از اقدامات نادرست این ۲ مزاحم تلفنی بود که هر یک بیش از ۲۰۰ بار با ۱۱۵ تماس برقرار کردند.

روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان بیان کرد: درصد بالای از مزاحمان تلفنی ۱۱۵ را نوجوان ۱۲ تا ۱۸ سال تشکیل می دهند که با بهره گیری از تلفن همراه برای مرکز اورژانس مزاحمت ایجاد می کنند.

عبدالملکی تاکید کرد: بهترین راهکار و بازدارنده ترین روش برای کاهش مزاحمت های تلفنی صدور احکام جایگزین برای متخلفان است برای نمونه در یکی از استان ها، قاضی مزاحم تلفنی را به سه ماه کار خدماتی در مرکز درمانی محکوم کرده است.

وی گفت: مسدود کردن خط تلفن همراه فرد مزاحم تاثیر چندانی ندارد چرا که این افراد چندین سیم کارت و خط تلفن دارند و سوزاندن یکی از خطوط، اثر بازدارنده چندانی ندارند.

روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته ۲۹۴ هزار و ۱۱۸ تماس با این مرکز برقرار شده که ۲۷ هزار و ۲۲۷ مورد مزاحمت تلفن بوده است.

عبدالملکی افزود: سه ماه نخست امسال هم ۷۵ هزار و ۴۶۵ مورد تماس با مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ برقرار شده که ۶ هزار و ۴۱۹ مورد از تماس ها مزاحمت بوده است.

روزانه به طور میانگین یک هزار و ۳۰۰ تماس تلفنی با مرکز اورژانس همدان برقرار می شود.

نظر شما