شناسهٔ خبر: 67588176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گسترش شکاف در کابینه تل‌آویو و تنگ‌تر شدن حلقه همراهان نتانی... -

اقتصاد ایران: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر پیشنهاد ایتمار بن گویر وزیر جنجالی این رژیم مبنی بر پیوستن به کابینه جنگی تل‌آویو را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المیادین، رژیم صهیونیستی همزمان با خسارت‌های زیادی که در جنگ غزه و تقابل با تمامی جبهه‌های پشتیبان آن دریافت کرده، دچار شکاف و بحران داخلی در ائتلاف کابینه شده و گروه‌های سیاسی داخل کابینه در موارد متعدد یکدیگر را متهم می کنند. همانطور که رسانه‌های صهیونیستی اذعان دارند این موضوع نشان دهنده عمق بحران داخلی است که به عنوان یک تهدید موجودیتی فراروی رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

در همین رابطه بنیامین نتانیاهو دیروز بار دیگر درخواست ایتمار بن گویر رئیس جریان تلمودی «عوتسما یهودیت» و وزیر امنیت داخلی مبنی بر پیوستن به کابینه جنگی و امنیتی رژیم صهیونیستی را رد و پیشنهاد کرد که وی اقدامات امنیتی مهم را قبل از طرح برای رأی گیری در کابینه پیشنهاد کند، اما بن گویر این پیشنهاد را رد کرده است.

سایت عبری زبان والا گزارش داد که نتانیاهو بار دیگر درخواست بن گویر برای پیوستن به کابینه جنگی رژیم صهیونیستی را رد و تاکید کرده که این کابینه بعد از خروج دو عضو اصلی آن یعنی بنی گانتس و گادی آیزنکوت منحل شده است و دیگر تشکیل جلسه نخواهد داد.

این در حالی است که یک منبع نزدیک به نتانیاهو در اعلام دلیل این تصمیم به والا گفت: بن‌گویر به کابینه جنگی ملحق نخواهد شد، چرا که نمی‌تواند اسرار را حفظ کند.

در حالی که کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بعد از خروج دو تن از منتقدان نتانیاهو منحل شد؛ نخست‌وزیر، رایزنی‌های مربوط به مدیریت جنگ را در نشستی محدودتر با حضور یواف گالانت وزیر جنگ و آریه درعی رئیس حزب شاس و ران درمر وزیر امور استراتژیک و زاحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

بن گویر با انتقاد از نتانیاهو گفته است که وی به تنهایی تصمیم گیری می‌کند و شرکای خود در کابینه را از تصمیم گیری‌ها دور کرده است.

این در حالی است که به نظر می رسد به تازگی اختلاف جدیدی بین نتانیاهو و گالانت به وجود آمده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواهان موافقت با توافق پیشنهادی فعلی آتش‌بس شده اما بنیامین نتانیاهو می‌گوید حماس شروطی را در این پیشنهاد مطرح کرده که قابل قبول نیست.

یک مقام در ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید فرماندهی ارتش آماده پذیرش هرگونه توافق با حماس است و مسئله اصلی توقف جنگ است.

رسانه‌های عبری گزارش کردند نتانیاهو مانع از برگزاری دیداری میان گالانت و «دیوید بارنیا» رئیس موساد شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که تنش‌ها میان گالانت و نتانیاهو شدت گرفته تاجایی که گالانت در نشست نتانیاهو با روسای موساد و شاباک حضور نداشت. گالانت گفته است عدم دیدارش با روسای موساد و شاباک، آمادگی دستگاه امنیتی را برای نشست‌های آتش‌بس دشوار می‌کند.

برخی سران صهیونیست پس از آن خواهان آتش‌بس در غزه شدند که ۲ وزیر افراطی نتانیاهو یعنی «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی تهدید کردند که در صورت هرگونه توافق با حماس درباره تبادل اسرای غزه و آتش‌بس کابینه را ترک می‌کنند.

نظر شما