شناسهٔ خبر: 67588128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان زنجان خبر داد

سهم ۶۱ درصدی بانوان زنجانی در کنکور

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان زنجان گفت: ۶۱ درصد کنکوری‌های زنجان را بانوان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

عباس رسولی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مرحله نخست آزمون سراسری در استان زنجان با حضور ۱۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مرحله دوم کنکور سراسری در استان انجام شده است، گفت: مرحله دوم آزمون سراسری در استان در شش حوزه شامل شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم، ماهنشان و زنجان برگزار خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان زنجان با اشاره به حضور بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز استان در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان در مرحله دوم آزمون سراسری گفت: ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان خانم‌ها و ۳۹ درصد نیز آقایان هستند.

وی ادامه داد: آزمون سراسری بیست‌ویکم و بیست‌ودوم تیر سال‌جاری هم‌زمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز برگزار می‌شود که در این راستا نسبت به آماده‌سازی حوزه‌های برگزاری آزمون اقدام شده است.

رسولی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه بیست‌ویکم تیر، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه، بیست‌ودوم تیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کارت ورود به جلسه از روز یکشنبه هفدهم تیر در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است، تصریح کرد: داوطلبان باید برای دریافت کارت خود به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنند.

نظر شما