شناسهٔ خبر: 67588078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش دام‌های بزرگترین دامداری غرب کشور

شهره اکبری

فرماندار درگزین از افزایش تعداد دام های دامداری ۶۰۰۰ راسی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

کمیل خواستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دامداری ۶۰۰۰ راسی واقع در سنقرآباد درگزین به عنوان طرح بزرگ گاوداری غرب کشور پیش از این با تعداد ۱۵۰۰ راس دام در حال فعالیت بود که خوشبختانه تعداد دام این واحد گاوداری صنعتی بزرگ در فاز دوم به ۳۰۰۰ رأس دام افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این دامداری، ۶۰۰۰ رأس دام مولد است و کل گله شامل ۱۲ هزار رأس می‌شود، خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح بسیار ارزشمند در حوزه دامداری ۱۵۰۰ رأس دام مولد، فاز دوم ۳۰۰۰ هزار رأس دام مولد و فاز سوم ۶۰۰۰ رأس دام مولد بوده که تعداد دام در فاز سوم کامل می‌شود.

فرماندار درگزین اضافه کرد: در حال حاضر این گاوداری با ۳۰۰۰ راس دام روزانه ۴۵ تن شیر تولید و به کارخانه های لبنیاتی تحویل می دهد.

خواستان با بیان اینکه پیگیر احداث واحدها و صنایع تبدیلی در کنار این واحد تولیدی هستیم تا هم بهره وری و هم اشتغال را افزایش دهیم، تصریح کرد: اگر کارخانه‌های فرآوری و جانبی این گاوداری هم در شهرستان ایجاد شود، می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار از خام فروشی تولیدات دامی این واحد دامداری صنعتی جلوگیری کند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت جداسازی راه دسترسی این گاوداری از راه روستایی به منظور کاسته شدن دغدغه روستاییان، یادآور شد: با کمک کشاورزان جاده اختصاصی و راه دسترسی به گاوداری فراهم خواهد شد.

خواستان با اشاره به اینکه این پروژه در صورت تکمیل ظرفیت تولید سالانه ۶۴ هزار و ۶۰ تن شیر خام و ۷۲۰ تن گوشت قرمز را دارد، اضافه کرد: این واحد پرورش گاو شیری به عنوان یکی از پروژه‌های شستا در سال ۹۸ در ۶۰ هکتار از اراضی ملی روستای سنقرآباد شهرستان درگزین به منظور ایجاد اشتغال پایدار و تولید محصولات دامی سالم کلنگ‌زنی شد و این طرح در دست اجراست که با تکمیل این طرح و رسیدن دام های موجود آن به ظرفیت اسمی مورد نظر برای ۳۰۰ تا ۴۰۰نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد.

به  گزارش ایسنا، در پایان اینکه شهرستان درگزین یکی از قطب‌های گوشت سفید و مرغ استان همدان بوده که امیدواریم تسریع در روند هر چه سریع تر پروژه ۶۰۰۰ رأسی گاوداری شستا نیز اشتغال و رونق اقتصادی خوبی را برای این شهرستان نوپا به همراه داشته باشد و این شهرستان را به یکی از قطب های مهم تولید شیرخام تبدیل کند.

‌انتهای پیام

نظر شما