شناسهٔ خبر: 67588044 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۹ تیر ۱۴۰۳

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه (۹ جولای) افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرمایه‌گذاران منتظر شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و داده‌های تورم ژوئن برای ارزیابی حرکت سیاست بعدی بانک مرکزی آمریکا بودند.

طلا پس از کاهش بیش از یک درصدی در روز دوشنبه، با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۶۴ دلار و سه سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا می‌تواند سرنخ های بیشتری در مورد جهت احتمالی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده به سرمایه‌گذاران بدهد.

بر اساس گزارش CME's Fedwatch Tool، بازارها با احتمال ۷۷ درصدی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش بانک فدرال نیویورک که روز دوشنبه منتشر شد، مسیری که انتظار می‌رود تورم ایالات متحده در سال‌های آتی طی کند، عموماً در ماه ژوئن، در بحبوحه پیش‌بینی‌های افزایش قیمت برای طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات مصرفی، کاهش یافت.

ایسنا نوشت: تمرکز بازار همچنین بر شاخص های قیمت مصرف کننده و تولید کننده ژوئن است که قرار است به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شوند.

قیمت شمش در روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت، زیرا گزارش مشاغل نشان داد که بازار کار ایالات‌متحده در وضعیت مناسبی نیست زیرا نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد رسیده است.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۳۰.۹۰ دلار رسید، پلاتین با یک درصد افزایش به ۱۰۰۶ دلار و ۲۰ سنت و پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۵ دلار و ۴۸ سنت رسید.

۲۲۳۲۲۵

نظر شما