شناسهٔ خبر: 67588038 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صادرات خدمات فنی و مهندسی در دولت سیزدهم/ صنعت نفت دانش بنیان شد

محمدحسین سیف اللهی مقدم

یک کارشناس انرژی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم قدم های بسیار بلندی را برای دانش بنیان شدن صنعت نفت برداشت.

صاحب‌خبر -

یاسین همتی کارشناس اقتصاد دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات وزارت نفت در دولت سیزدهم گفت: وزیر نفت در دولت سیزدهم اقداماتی را انجام داد که نتیجه آن دانش بنیان شدن صنعت نفت بود.

وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات تولید بار اول شرکت‌های دانش بنیان در بخش نفت و گاز موجب شد تا تولید در نفت و گاز روند صعودی به خود بگیرد و این نتیجه اعتمادی بود که وزارت نفت به شرکت‌های دانش بنیان کرد.

همتی ادامه داد: در دولت سیزدهم شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنعت نفت توانستند از نظر توانمندی و کارایی رشد و جهش پیدا کنند به طوری که هر کدام در ارائه تجهیزات جدید نو آوری داشتند.

وی تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای است که اگر امروز شرکت دانش بنیانی یک کار با کیفیت و عالی را آماده تولید داشت، باشد از دید مدیران صنعت نفت مغفول نخواهد ماند و حتماً اگر این تجهیز مورد نیاز باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: نکته جالب توجه در این است که هم اکنون از خدمات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت نفت با مدیریت مسئولان وزارت نفت در دیگر کشورها نیز استفاده می‌شود و عملاً صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز در دولت سیزدهم عملیاتی شد.

نظر شما