شناسهٔ خبر: 67587997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه ماهه نخست امسال؛

چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی خراسان‌‍شمالی دچار حریق شد

بجنورد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: چهار هکتار از عرصه های طبیعی و جنگلی این استان در سه ماهه نخست امسال دچار حریق شد که با حضور به موقع نیروها اطفا شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رضا اصیل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: چهار مورد حریق در این بازه زمانی در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج رخ داده است.

وی بدون اشاره به میزان خسارت وارد شده به عرصه های طبیعی و جنگلی، افزود: ۹۰ درصد علل آتش سوزی های خراسان شمالی، عوامل انسانی، سهل انگاری و خاموش نکردن آتش روشن شده بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ادامه داد: ۲۳ تیم اطفای حریق مشتمل بر ۱۱ هزار نفر همیار طبیعت در این استان برای مقابله با آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها آماده باش هستند، همچنین ۷۶ روستا و ۱۷ پاسگاه به تجهیزات اولیه برای اطفای حریق تجهیز شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداران از انداختن بطری آب و همچنین شیشه و خرده شیشه به شدت خودداری کنند چراکه با تابش نور خورشید این اشیا حالت ذره بینی پیدا کرده و امکان روشن شدن آتش وجود دارد.

اصیل با بیان اینکه ۵۳۹ هزار و ۱۸۱ هکتار از اراضی استان مستعد آتش سوزی است، گفت: افراد در صورت مشاهده آتش سوزی و یا بلند شدن دود در طبیعت هرچه سریع تر با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا منابع طبیعی نسبت به خاموش کردن آتش وارد عمل شود.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار است که از این مساحت ۴۴۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۱۸۳ هزار هکتار اراضی بیابانی و مابقی اراضی مرتعی را شامل می شود.

شهرستان سملقان، به عنوان گسترده ترین شهرستان خراسان شمالی، با توجه به همسایگی با پارک ملی گلستان، بیشترین گستره جنگل های استان را در خود دارد.

نظر شما