شناسهٔ خبر: 67587976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف برق در استان بوشهر از ۲هزار و ۳۳۱ مگاوات عبور کرد

بوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: افزایش ۱۰ درصدی پیک مصرف برق در این استان باعث عبور مصرف مشترکان از ۲ هزار و ۳۳۱ مگاوات شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " غلامرضا حشمتی " روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دمای هوا در سطح کشور ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به دوره بلند مدت افزایش یافته و در این استان نیز به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده که این امر زمینه افزایش مصرف برق را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در کشور با شیب تند نسبت به سال قبل افزایش یافته است افزود: در کشور مصرف برق از ۷۶ هزار مگاوات عبور کرد و برای سومین بار رکود مصرف در سال جاری نسبت به سال گذشته شکسته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: پیک بار مصرف برق در استان بوشهر روز گذشته ۲ درصد نسبت به روز ماقبل آن افزایش یافت و در هفته جاری پیش‌بینی افزایش شدید دمای هوا و مصرف برق می‌شود.

حشمتی یادآور شد: این وضعیت همکاری همگان در مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از مشکلات و بحران و برقراری تامین برق مستمر و پایدار در استان بوشهر را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: کاهش ساعت کاری ادارات نقش مهمی در کاهش مصرف برق داشته است و در این راستا از دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر تقاضا می‌شود پس از تعطیلی ادارات تاسیسات سرمایشی را خاموش کنند.

قطع برق سه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: در هفته جاری با رصد دقیق در مصرف برق ادارات، برخی دستگاه‌های اجرایی در مصرف برق رعایت لازم نکردند که به آنان تذکر داده شد و انشعاب برق سه دستگاه‌های اجرایی این استان که مصرف بیش از اندازه داشته‌اند قطع شد.

بیشتر بخوانید

کاهش مجدد ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی بوشهر

رکوردشکنی مصرف برق در استان بوشهر

سهم ادارات بوشهر برای صرفه جویی در مصرف برق ۴۰ مگاوات اعلام شد

حشمتی گفت: باتوجه به اینکه ۷۰ درصد مصرف برق استان بوشهر در بخش خانگی و سرمایشی است مصرف بهینه برق در چند هفته پیش‌رو که گرما به اوج خود می رسد در تامین پایدار انرژی ضروری است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح تشویقی مدیریت مصرف برق در قبض برق مشترکین اضافه کرد: تاکنون ۲۵ درصد از مشترکین برق استان بوشهر توانسته‌اند مصرف برق خود را مدیریت کنند تا مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف برق شوند.

حشتمی گفت: براساس مصوبه مدیریت بحران استانداری بوشهر بدلیل افزایش دما برای مدیریت مصرف برق در این استان ساعت کاری ادارات امروز به ۵ ساعت کاهش و از ساعت ۶ تا ۱۱ تعیین شده است.

نظر شما