شناسهٔ خبر: 67587958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توصیه های ایمنی به هیات های مذهبی پردیس ارائه شد

پردیس- ایرنا- رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: درایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) توصیه های ایمنی برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به هیات های مذهبی داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیرحسین ملاشور روز سه شنبه اظهار داشت: در ایام ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همراه طبخ و توزیع غذای نذری در تکایات و هیات های مذهبی برگزار می شود.

توصیه های ایمنی به هیات های مذهبی پردیس ارائه شد

وی با اشاره به موقتی بودن تکایا و هیات های مذهبی، توضیح داد: به دلیل موقتی بودن تکایا دربیشتر موارد شاهد ایمنی کم درآنها هستیم و با توجه به حضور جمعیت زیاد به ویژه در ایام پایانی دهه اول محرم الحرام یک اشتباه کوچک منجر به بروز حادثه خواهد شد.

رئیس آتش نشانی پردیس ادامه داد: به مسئولان تکایا توصیه می شود که با رعایت موارد ایمنی مانند سال گذشته ایام عزاداری را بدون حادثه پشت سر بگذرانند.

ملاشور توضیح داد: تکایای عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی باید در موقعیتی قرار گیرند که امکان دسترسی نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی به آن میسر بوده و باعث سد معبر و یا مختل شدن عبور و مرور خودروها نشوند.

وی افزود: بررسی کابل‌های برق کشیده شده جهت روشنایی، آماده به کار بودن خاموش کننده‌های دستی آتش‌نشانی ، بررسی ایمنی آشپزخانه‌ها ومکان‌های طبخ غذا ،ایمنی شلنگ‌های گاز متصل به خوراک پزی‌ها مورد توجه روسای هیات های عزاداری باشد.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی توضیح داد: خیابانهای منتهی به دسته های عزاداری مسدود نشوند تا در صورت بروز حادثه جهت عملیات امداد و نجات ، زمان طلایی رسیدن به محل حادثه از دست نرود.

ملاشور ادامه داد: در صورت بروز آتش‌سوزی توصیه می‌شود ضمن حفظ خونسردی بلافاصله آتش‌نشانی را از طریق سامانه ۱۲۵ مطلع تا رسیدن نیروهای امدادی، اقدام به کنترل آتش‌سوزی با استفاده از وسایل آتش‌نشانی موجود درمحل کنند.

وی ادامه داد: در طی بازدید و بررسی وضعیت هیات ها و تکایای عزاداری سیدالشهدا ع و ارائه نکات ایمنی، نحوه کار با خاموش کننده های دستی نیز به روسا و اعضای هیات های مذهبی آموزش داده شد.

شهرستان پردیس باجمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما