شناسهٔ خبر: 67587900 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نقل و انتقالات لژیونرها

جدایی حزباوی از السد قطر/ بازگشت فرهاد مجیدی به لیگ امارات

باشگاه السد فسخ توافقی قرارداد امین حزباوی را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، سال پیش امین حزباوی با قراردادی گران‌قیمت فولاد را به مقصد السد قطر ترک کرد تا یکی از مهمترین انتقال‌های چند سال اخیر فوتبال ایران در حاشیه خلیج فارس را رقم بزند و حالا باشگاه السد در خبری رسمی، جدایی او را اعلام کرده است.

حالا مشخص شده که همه چیز پیرامون مسئله پیشنهاد تابعیت قطری بوده که رد این درخواست از سوی مدافع جوان السد به بهای کنار گذاشتن او از بزرگترین تیم قطری تمام شده است. البته سال گذشته هم زمزمه زیادی پیرامون این مسئله وجود داشت، اما در نهایت بعد از حضور حزباوی در تیم ملی ایران، همه چیز حالت عیان به خود گرفت و حالا به جدایی این بازیکن منجر شده است.

السد در بیانیه رسمی خود اعلام کرده که برای فسخ توافقی قرارداد با حزباوی به نقطه مشترک رسیده و همچنین از خدمات این بازیکن در فصل گذشته تشکر می‌کند.

جالب اینکه پیشنهاد تیم ملی قطر عواید مالی بسیار خوبی را هم برای حزباوی به دنبال داشت، اما او ترجیح داد که در تیم ملی کشورش به فوتبال ادامه دهد و احتمالا با ادامه این روند، جایگاه خود را نیز در ترکیب اصلی تیم ملی به دست خواهد آورد.

این در حالی است که سال گذشته السد با قراردادی پنج ساله حزباوی را به خدمت گرفت و رقم مطلوبی را هم به او پرداخت کرد، اما حالا در پایان اولین فصل قرارداد به این نتیجه رسیده که او بازیکن موردنظر برای پروژه تغییر تابعیت نبوده است.

حزباوی,جدایی حزباوی از السد قطر

حزباوی در روزهای آینده تیم بعدی خود را انتخاب خواهد کرد و در این بین احتمال دارد که او به یک تیم ایرانی هم منتقل شود.

ستاره ۲۱ ساله خط دفاعی السد سابقه دو فصل عضویت در تیم بزرگسالان فولاد را دارد و پیش از آن هم در قامت بازیکنی جوان برای تیم فولاد نوین بازی کرده بود.

***

بازگشت فرهاد مجیدی به ادنوک لیگ امارات

مربی سابق استقلال مدعی شد که در یک تیم اماراتی، همکاری خود را با فرهاد مجیدی آغاز خواهد کرد.

حزباوی,جدایی حزباوی از السد قطر

بدون شک اعلام نام تیم بعدی فرهاد مجیدی، یکی از جذاب‌ترین اتفاقات بازار نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود. سرمربی سابق استقلال پس از پایان همکاری‌اش با اتحاد کلباء، نامش پیرامون چند باشگاه مختلف مطرح شده ولی تاکنون به‌صورت جدی، با هیچ تیمی پای میز مذاکره ننشسته است.

تنها سرمربی تاریخ لیگ برتر که بدون شکست به قهرمانی دست پیدا کرده، گزینه‌ای جذاب برای نیمکت هر تیمی در لیگ ایران و یا ادنوک لیگ امارات به‌حساب می‌آید. مربی جوانی که در چند ماه گذشته مشغول استراحت بوده و البته در دوره مربیگری که در امارات برگزار شد، حضور یافت و مدرک خود را نیز ارتقا داد.

واقعیت امر این است که حداقل دو تیم بزرگ فوتبال ایران در هفته‌های گذشته تماس‌هایی با فرهاد مجیدی داشتند تا او را یک‌بار دیگر به لیگ برتر برگردانند، اما سرمربی سابق استقلال ترجیح داد تا همچنان در خارج از کشور به مربیگری بپردازد و منتظر فرصتی برای هدایت یکی از تیم‌های اماراتی بنشیند.

شایعاتی نیز به گوش می‌رسید که مجیدی یکی از گزینه‌های حداقل دو تیم اماراتی است، اما در نهایت این موضوع شکل رسمی به خود نگرفت تا فرهاد در روزهای اخیر بیشتر سرگرم مسابقات یورو ۲۰۲۴ باشد و او تقریباً هر روز استوری‌هایی را از خودش به اشتراک می‌گذارد که او را در حال تماشای این مسابقات نشان می‌دهد.

حالا و در شرایطی که تقریباً بیشتر تیم‌های مطرح اماراتی سرمربیان جدید خود را معرفی کرده و یا با مربیان فصل قبل خود به همکاری ادامه داده‌اند، دستیار مجیدی از همکاری دوباره با فرهاد صحبت کرده و اینکه آن‌ها قرار است در یکی از تیم‌های لیگ امارات، به فعالیت بپردازند.

صالح مصطفوی که یکی از اعضای کادرفنی فرهاد مجیدی طی دوران حضور در استقلال و اتحاد کلباء بود، در مصاحبه‌ای تصویری که با ویژه برنامه یورو ۲۰۲۴ شبکه ورزش داشت، در گفتگو با جواد خیابانی اعلام کرد که قرار است پس از یک سال دوری از فوتبال، کار مربیگری را از سر بگیرد.

مصطفوی در پاسخ به سوال جواد خیابانی در خصوص حضور دوباره در فوتبال، با خنده گفت: من قصدش را دارم، ولی باید ما را بخواهند. من یک سالی از میادین دور بودم ولی اکنون دوست دارم برگردم. به‌احتمال‌زیاد، آقای مجیدی به زودی در فوتبال امارات مربیگری خواهند کرد و ما مجدداً در خدمتشان خواهیم بود.

این ادعای صالح مصطفوی می‌تواند برای هواداران فرهاد مجیدی بسیار جذاب باشد. سرمربی سابق استقلال که از محبوبیت بسیار بالایی نزد هواداران این تیم برخوردار است، ممکن است یک‌بار دیگر هدایت تیمی را در ادنوک لیگ بر عهده بگیرد تا با توجه به حضور مهدی قایدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی و انتقال احتمالی شهریار مغانلو و محمدرضا آزادی، شمار ایرانیان لیگ این کشور افزایش یابد.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما