شناسهٔ خبر: 67587892 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

قیمت نفت تغییری نکرد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۴ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت در اولین معاملات روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشته است. آسیبی که طوفان به قطب تولید نفت آمریکا در تگزاس رسانده کمتر از حد انتظار بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۴ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۱۰ سنت معامله می‌شود.
گرچه طوفان بریل باعث کند شدن فعالیت پالایشگاهی و تخلیه برخی از سایت‌های تولیدی شده، اما پالایشگاه‌های بزرگ گالف کوست آمریکا آسیب چندانی ندیده‌اند.

 بیشتر بخوانید: بهای نفت به بالاترین حد ۱۰ هفته اخیر رسید

بدین ترتیب نگرانی بازار در مورد خطر اختلال در عرضه نفت تگزاس که ۴۰ درصد از تولید نفت خام آمریکا را در اختیار دارد، آرام شده است.

بنادر انتقال نفت در کورپس کریستی، گالوستون و هوستون قبل از طوفان بسته شده بودند. کانال کشتیرانی کورپس کریستی در روز دوشنبه بازگشایی شد و انتظار می‌رود بندر هوستون هم فعالیت خود را از امروز بعد از ظهر از سر بگیرد.

شرکت‌کنندگان بازار همچنین تمرکز خود را بر شرایط خاورمیانه گذاشته‌اند. قیمت نفت در روز دوشنبه با امید به آتش‌بس در غزه افزایش یافت، چون می‌تواند نگرانی در مورد اختلال در عرضه جهانی نفت را کاهش دهد.

کاخ سفید اعلام کرده مقامات ارشد آمریکا برای مذاکرات در روز دوشنبه در مصر بوده‌اند، اما هنوز اختلافاتی بین دو طرف وجود دارد. حماس اعلام کرد حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه قرارداد صلح را تهدید می‌کند.

اشتراک گذاری :

نظر شما