شناسهٔ خبر: 67587750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

حمایت حزب کارگر انگلیس از توسعه هوش مصنوعی

حزب کارگر انگلیس در بیانیه انتخاباتی خود بر تعهد به ایجاد محیطی مناسب برای حمایت از نوآوری، سرمایه‌گذاری و رشد مشاغل با کیفیت تأکید کرده است.

صاحب‌خبر -
آی‌تی‌من- حزب کارگر انگلیس پس از پیروزی در انتخابات این کشور، با انتشار بیانیه‌ای بر تعهد به ایجاد محیطی مناسب برای حمایت از نوآوری، سرمایه‌گذاری و رشد مشاغل با کیفیت تأکید کرد. به عقیده کارشناسان، این حزب با درک اهمیت هوش مصنوعی در تحول اقتصادی و افزایش رقابت جهانی، توسعه این فناوری را به عنوان یکی از محورهای اصلی خود قرار داده است.

پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی اخیر، حزب کارگر وعده داده است که استراتژی صنعتی بریتانیا را به گونه‌ای تنظیم کند که توسعه فناوری هوش مصنوعی را حمایت کند. کارشناسان معتقدند که این وعده هم راستای جاه‌طلبی‌های دولت فعلی به رهبری ریشی سوناک برای تبدیل انگلستان به یک بازیگر اصلی در عرصه جهانی مقررات هوش مصنوعی است.

گزارش شرکت تحلیلی گلوبال دیتا نشان می‌دهد که گرچه توسعه فناوری یکی از 5 مأموریت کلیدی حزب کارگر نیست، اما این حزب قوی‌ترین تعهد را در میان احزاب اصلی برای حمایت از نقش فناوری در ایجاد تغییر ارائه داده است. متخصصان بر این باور هستند که این تعهد نشان‌دهنده دیدگاه پیشرو حزب کارگر نسبت به نقش حیاتی فناوری‌های نوین در آینده اقتصادی کشور است.

حزب کارگر در بیانیه خود رویکردی عملی‌تر نسبت به حزب محافظه‌کار در زمینه هوش مصنوعی ارائه کرده است. این حزب قصد دارد با معرفی مقررات الزام‌آور برای شرکت‌های توسعه‌دهنده مدل‌های هوش مصنوعی و ممنوعیت ساخت برخی انواع دیپ‌فیک، توسعه و استفاده ایمن از مدل‌های هوش مصنوعی را تضمین کند. این رویکرد عملی می‌تواند به کاهش نگرانی‌های عمومی‌درباره سوءاستفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی کمک کند و اعتماد عمومی‌را به این فناوری‌ها بازگرداند.

با این حال، کارشناسان مدعی هستند که جزئیات استراتژی هوش مصنوعی حزب کارگر هنوز مشخص نیست و سوالاتی درباره میزان هماهنگی آن با قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا و تأثیر برگزیت بر جریان سرمایه‌گذاری و تجارت بین بریتانیا و قاره سبز وجود دارد. این مسائل نشان‌دهنده چالش‌های پیچیده‌ای است که حزب کارگر در مسیر اجرای استراتژی هوش مصنوعی خود با آن مواجه خواهد بود.

از سوی دیگر، حزب پیروز در انتخابات پارلمان بریتانیا، علاوه بر اعلام حمایت خود از توسعه هوش مصنوعی، تمرکز بیشتر بر حوزه مراکز داده، گسترش انرژی‌های پاک مبتنی بر فناوری و گسترش خدمات مالی فناورانه را نیز وعده داده است. اموری که بی شک پایبندی به آن‌ها با چالش‌هایی همراه خواهد بود.
 
مرجع : خبرگزاری مهر

برچسب‌ها:

نظر شما