شناسهٔ خبر: 67587628 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بوئینگ تهدیدی در خطوط هوایی

صاحب‌خبر -

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) اعلام کرد بیش از ۲۵۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به دلیل مشکل احتمالی در ژنراتورهای اکسیژن اضطراری نیاز به بازرسی دارند.

تین نیوز

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) اعلام کرد بیش از ۲۵۰۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به دلیل مشکل احتمالی در ژنراتورهای اکسیژن اضطراری نیاز به بازرسی دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره هوانوردی فدرال آمریکا پس از اینکه شرکت بوئینگ تشخیص داد ممکن است برخی از ژنراتورها اکسیژن به دلیل نقص در تسمه های نگهدارنده کار نکنند بازرسی فوری آنها را اضطراری اعلام کرد.

این مورد بر سفارش ۲۶۰۰ مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس و نسل بعدی تاثیر خواهد گذاشت زیرا خطوط هوایی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ روز فرصت دارند تا بازرسی ها را به پایان برسانند و در صورت نیاز اقدامات اصلاحی را انجام دهند و از نصب قطعات بالقوه معیوب منع شده اند.

در ۱۷ ژوئن، بوئینگ یادداشتی را برای مشتریان خطوط هوایی ارسال کرد و در آن به این موضوع اشاره کرد که مشکل بالقوه در تامین اکسیژن اضطراری شناسایی شده است.

این شرکت افزود: در بازرسی از هواپیماهای تحویل نشده هیچ واحدی شناسایی نشد که تحت تاثیر این نقص قرار گرفته باشد.

خطوط هوایی ملزم به بررسی هر ژنراتور و تعویض تسمه های معیوب هستند. یک هواپیمای متوسط ۷۳۷ دارای ۶۱ ژنراتور اکسیژن است که هر کدام ۲ بند دارد، هرچند ممکن است تنظیمات در هر شرکت هواپیمایی متفاوت باشد.

اعلامیه روز دوشنبه بوئینگ کمتر از یک روز پس از جریمه ۲۴۳.۶ میلیون دلاری بوئینگ به دلیل رعایت نکردن شرایط توافقنامه سال ۲۰۲۱ با دولت ایالات متحده منتشر شد.

بوئینگ پس از یک سری از سقوط های مرگبار ۷۳۷ مکس که منجر به زمین گیر شدن کل ناوگان در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ شد، با پرداخت بیش از ۲.۵ میلیارد دلار موافقت کرد تا از پیگرد قانونی در مورد نقص خلبان خودکار جلوگیری کند.

بیزنس گزارش کرد، بوئینگ آخرین سازنده هواپیماهای تجاری بزرگ در ایالات متحده است و بر اساس توافقنامه روز یکشنبه، این سازنده موافقت کرده است که حداقل ۴۵۵ میلیون دلار در طول سه سال آینده برای بهبود برنامه های ایمنی و انطباق خود سرمایه گذاری کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
کپی شد

برچسب‌ها:

نظر شما