شناسهٔ خبر: 67587582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وعده پزشکیان در آخرین مناظره‌اش چه بود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود در ایتا پیرامون وعده‌های انتخاباتی پزشکیان نوشت:

از دیگر وعده‌های انتخاباتی مهم و جذاب جناب دکتر پزشکیان این بود که:

«ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد.»

او گفت متعهد به اجرایی‌سازی «برنامه هفتم توسعه» و «اسناد بالادستی» نظام است.

او گفت در سیاست خارجی معیار و محور او، رعایت سه اصل «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» است؛

او به صراحت گفت «راه شهید رئیسی را ادامه خواهم داد»؛ در مساله مسکن تصریح کرد: «نه تنها راه شهید رئیسی در مسکن را پیگیری می‌کنم؛ بلکه آمایش سرزمینی را هم که در سیاست‌های مقام معظم رهبری هست به شدت پیگیری می‌کنم. اگر آمایش سرزمینی را دنبال نکنیم آینده تهران با فاجعه روبرو خواهد شد.»

او به صراحت و به درستی، این قانون که اجازه واردات خودروهای خارجی دست دوم را می‌دهد، خلاف کرامت و عزت و شأن مردم دانست و وعده داد: «من واردات خودرو را آزاد می‌کنم»

او تصریح کرد که «بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند و باید بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.»

او خود را ذوب در ولایت دانست و به صراحت فریاد زد «از اول گفتیم که سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را طی خواهیم کرد. در نتیجه امکان ندارد که ما قانون را اجرا نکنیم.»

او به صراحت در مقابل این سخن که می‌خواهد دولت سوم روحانی یا دولت سوم خاتمی باشد می‌گفت «این یک تهمت است». من هیچ نسبتی با آنها ندارم. اگر در ستاد انتخاباتی من می‌آیند خودشان آمده‌اند و بنده هم می‌خواهم رأی مردم را داشته باشم و از هر کسی که به ستادم بیاید استقبال می‌کنم. اما راه من با راه آنها متفاوت است. من مطیع سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری‌ام. من مجری اسناد بالادستی‌ام و آنها را باور دارم. و ... و در آخرین مناظره انتخاباتی خود هم تصریح کرد: «تهمت می‌زنند که دولت چندم فلانی هستم در حالیکه خیلی از ستادهای شهید رئیسی و آقای قالیباف برای ما دارند کار می‌کنند.»

او در آخرین مناظره انتخاباتی به صراحت گفت: «من تعهد می‌کنم تلاش کنم هیچ خانواده ایرانی نگران فرزند خود نباشد.»

او به صراحت وابستگی حزبی خود را منکر شد و گفت این یک تهمت آشکار است که مرا وابسته به احزاب بدانند.

او دائماً و کرارا بر صادق بودن خود با مردم تاکید کرد و صداقت را بزرگترین فضیلت حاکمان دانست و گفت هرگز به مردم دروغی نگفته و وعده دروغی هم نداده است و حتماً به همه وعده‌هایش عمل خواهد کرد. و در نخستین سخنرانی خود بعد از انتخاب شدن در حرم مطهر امام راحل گفت:

«من در رقابت‌ها حرفی نزدم که فردا نتوانم به آن حرف عمل کنم و بعد مشخص شود دروغ بوده است»

نظر شما