شناسهٔ خبر: 67587361 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اجرای پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» در استان سمنان - اکونیوز

اقتصاد ایران: سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از اجرای پویش محرمی به نام به عشق امام حسین(ع) می بخشم در این استان خبر داد و گفت: در همین ابتدای کار این پویش، یک قاتل از قصاص رهایی یافت.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای پویش ویژه محرم در سمنان خبر داد و بیان کرد: این پویش به نام به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در طول ماه محرم در استان سمنان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میانجی گران و اعضا شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های مردم نهاد در کنار صلح یاران و مجموعه دستگاه قضائی در این پویش سعی دارند تا در جلب رضایت اولیای دم اقدام ویژه ای شود، افزود: در این ارتباط اولین پرونده گذشت از قصاص نفس سال جاری به بخشش از قصاص رسید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه این اقدام با تلاش و مجاهدت مسئولان قضائی و واحد مددکاری و اعضای شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندان سمنان و صلح یاران و البته بزرگواری خانواده اولیای دم در وهله اول به نتیجه رسید، ابراز کرد: فردی که دو سال اخیر را منتظر اعدام بود به این جهت، از مجازان قصاص رهایی یافت.

اکبری ترویج فرهنگ صلح و سازش را یکی از مهمترین محورهای این طرح معنوی در ماه محرم دانست و تاکید کرد: گذشت در آموزه‌های دینی اسلامی جایگاه رفیعی دارد و در این پویش نیز تلاش می‌شود تا بتوانیم تعداد دیگری از پرونده‌های از این دست را با بخشش اولیای دم به اتمام برسانیم.

برچسب‌ها:

نظر شما