شناسهٔ خبر: 67587342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

واکنش انسان به چالش‌ها عیار او را مشخص می‌کند - اکونیوز

اقتصاد ایران: بندرعباس- استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند از امتحانات الهی فرار کند گفت: واکنش انسان به چالش‌ها عیار او را مشخص می‌کند و موجب رشد او می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی عطاریه در سخنرانی شب سوم ماه محرم در گلزار شهدای بندرعباس، اظهار کرد: در برشی از تاریخ زندگی می‌کنیم که شدیدترین هجمه‌ها نسبت به کانون خانواده در آن انجام می‌شود از این رو هر کسی که در این برهه برای تقویت بنیان خانواده تلاش کند به صورت ویژه در رده بالاتری از مجاهدین فی سبیل الله قرار می‌گیرد.

وی افزود: خانواده‌ها باید در قدم اول یک سری باورها را در خود نهادینه و تقویت کنند؛ یکی از این باورها این است که بدانیم ما در این دنیا دائماً در حال آزموده شدن و امتحان هستیم.

عطاریه ادامه داد: انسان در زندگی دنیا از بدو تولد تا برزخ مدام در حال چالش و امتحان است بنابراین همه ما باید خود را برای این امتحان‌ها آماده کنیم چرا که در این صورت موفق خواهیم شد تاب آوری خود را در برابر تلخی‌های زندگی افزایش دهیم و احتمال متمایل شدن به گزینه‌ای مانند طلاق در جامعه را به حداقل برسانیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که ما باور به امتحان شدن‌ها را در خود تقویت کردیم هر لحظه برای آغاز یک آزمون جدید آمادگی خود را حفظ خواهیم کرد و متناسب با هر آزمایشی وارد کارزار خواهیم شد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: دعا برای اینکه خداوند ما را مورد آزمایش قرار ندهد هیچ گاه برآورده نمی‌شود چرا که طبق روایات اگر مؤمن در نوک قله کوهی تک و تنها بود نیز مورد آزمایش قرار خواهد گرفت بنابراین راه فراری از مسائل زندگی و آزمایشات وجود ندارد.

عطاریه بیان کرد: هنر انسان در واکنشی که ما به چالش‌ها نشان می‌دهیم مشخص می‌شود چرا که این امتحان‌ها و ابتلاعات برای رشد ما طراحی می‌شوند و در واقع سطح ما را تعیین می‌کنند.

عضو انجمن سواد رسانه‌ای کشور گفت: یکی از بزنگاه‌هایی که می‌تواند رشد ویژه‌ای را نصیب انسان کند سختی‌های اختصاصی افراد است که این نوع از سختی‌ها بیشتر در زندگی خانوادگی افراد ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طبق روایات اسلامی بهترینِ اعمال سخت‌ترینِ آن‌ها است بنابراین بین سجده طولانی کردن و تحمل کردن تلخی‌های همسر؛ ارزش امری که سخت‌تر باشد بیشتر خواهد بود و فضیلت بالاتری دارد و از این بابت است که مرحوم آیت الله فاطمی‌نیا می‌فرمودند تحمل همسر بداخلاق نوعی سلوک است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان‌کرد: باید در سختی‌های اختصاصی خانوادگی، صبر و تحمل خود را بالا ببریم چرا که عیار ما در این صبر مشخص خواهد شد چنانچه خداوند متعال در آیه ۱۹ سوره نساء به مؤمنین دستور داده است که در برابر تلخی‌های همسر به شایسته‌ترین شکل پاسخ دهند چرا که «وَیَجْعَلَ اللَّهُ فِیهِ خَیْرًا کَثِیرًا» ممکن است در آن خیر کثیری نهفته باشد.

نظر شما