شناسهٔ خبر: 67587299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس و دانشگاه آزاد اسلامی

زهرا عسگری

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش فارس و دانشگاه آزاد اسلامی استان امروز، ۱۹ تیرماه در شیراز منعقد شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه این مراسم گفت: طبق این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از اکنون به مدت دو سال عضوی از شورای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

فرشید قاسمی افزود: در راستای بهره‌مندی از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس منعقد کردیم.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای علمی، بازدید دانش‌آموزان از تمامی مراکز آموزشگاه و کارگاهی تحت پوشش دانشگاه آزاد استان، استفاده از ظرفیت کارگاه‌های فنی و صنعتی دانشگاه آزاد با هدف برگزاری دوره‌های کارآموزی و کارورزی هنرجویان هنرستان‌ها، ایجاد مدرسه عالی و مهارتی مدیریت خانواده، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و ...، از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این تفاهم نامه سه ساله است، تصریح کرد: در قالب این تفاهم‌نامه مکانی برای تشکیل کارگروه مشترک راه‌اندازی می‌شود.

قاسمی در پایان خواستار همکاری نزدیک بین اساتید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی استان در عرصه‌های مختلف علمی پژوهشی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه تربیتی کشور است و بیشترین جامعه‌پذیری در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

محمدرضا قائدیان افزود: ۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان و ۱۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی وابسته به دانشگاه آزاد و ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سما وابسته به این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: در این دانشگاه پذیرای دانشجویان اتباع خارجی هستیم و آماده همکاری با آموزش و پرورش در زمینه تسهیل ورود اتباع خارجی به این دانشگاه هستیم.

قائدیان بیان کرد: در راستای کاربردی کردن بیش از پیش موضوع پایان نامه‌ها، مجموعه پژوهشی دانشگاه  آزاد، برنامه پایشو سامانه پژوهش‌یار را راه‌اندازی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: دانشکده تعلیم و تربیت، با رویکرد علمی تربیتی و مهارتی تأسیس شده است. در کل کشور ۱۱ مدرسه سعادت داریم که دو واحد آن در استان فارس قرار دارد و بیش از ۴۰ درصد  از دانش‌آموزان این مدارس حافظ قرآن هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این مراسم، گفت: انعقاد تفاهم نامه‌ها به کادرسازی کمک می‌کند و در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز موثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی افزود: خانواده محور بودن یکی از ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) بود زیرا ‌خانواده از ابتدای قیام، او را همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما