شناسهٔ خبر: 67587129 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

انتخابات ریاست جمهوری خواب دشمنان انقلاب را آشفته کرد

هشتصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه (۱۹ تیر) برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: انتخاب ریاست جمهوری را که با مشارکت قابل قبولی به ویژه در مرحله دوم رخ داد و خواب دشمنان انقلاب را آشفته کرد تبریک می‌گویم.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که مردم و همه قشرها با لبیک گویی به رهبر انقلاب و حضور قابل قبول در انتخابات فضای روند کاهشی مشارکت در انتخابات را متوقف کردند و مجددا روند افزایشی در این عرصه را شاهد بودیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: به رییس جمهور منتخب بابت اعتماد مردم تبریک عرض می کنم و برای ایشان و دولت چهاردهم که به زودی تشکیل خواهد شد آرزوی موفقیت دارم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: روند جابه‌جایی دولت ها یکی از بزرگترین موفقیت های جمهوری اسلامی است، در اتفاقی که هیچ کس تصور آن را نداشت؛ رئیس جمهوری انقلابی و مکتبی به شهادت رسید ولی با وجود گذشت ۵۰ روز از آن حادثه هیچ اتفاق غیر طبیعی رخ نداد و هرچه مشاهده کردیم عظمت، تجلیل و شکوه بود.

اسماعیلی با بیان اینکه میلیون ها نفر از مردم با حضور در مراسم تشییع شهدا به خیابان آمدند و از خادمان خود تجلیل کردند، تاکید کرد: پس از شهادت آیت الله رئیسی کمتر جایی رفتم که مردم ابراز رضایت نکنند و برای ما از درگاه خداوند متعال طلب صبر نداشته باشند؛ گویی همه اعضای یک خانواده هستیم و اعضای خانواده به هم دلداری می دهند.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی در کمتر از پنجاه روز رییس جمهور بعدی توسط مردم انتخاب شد، گفت: عملکرد انتخاباتی جمهوری اسلامی را ببینید؛ خیلی ها دوست داشتند بهانه‌ای پیدا کنند اما جریان انقلابی با پاکدستی کامل انتخابات را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه امنیت در برگزاری انتخابات بزرگترین سند افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است، افزود: انتخابات به ساده ترین‌ و آرام ترین‌ شیوه اتفاق افتاد و مردم با شور انتخاباتی به صحنه آمدند و در انتخابات مشارکت کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه این مسیر نورانی است و با تغییر کارگزاران خللی در مسیر پرافتخارش ایجاد نمی‌شود، گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای رئیس جمهور را انتخاب کردند پس از این نیز انشاالله دولت تحول پیدا خواهد کرد و دوستان و نفرات جدیدی مسیر عزت جمهوری اسلامی را ادامه خواهند داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: انقلاب مرهون خون شهداست، امام زمان (عج) مراقب انقلاب هستند و رهبر انقلاب مثل دیده بانی بیدار این مسیر را هدایت می کنند، انشاالله انقلابمان روزهای بهتر و باشکوه تری را تجربه می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به یکی از دستاوردهای محقق شده در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: افتخار بزرگی بود که ناوگان نیروی دریایی ارتش دور دنیا را با عزت و افتخار طی کرد، این دستاوردها نتیجه انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ گفت: در وزارت فرهنگ بعضا به دوستان می گوییم شاید هنر رسانه ای برای بیان دستاوردها را پیدا نکرده‌ایم؛ انشاالله افزایش امید در جامعه را شاهد باشیم و امکان کسب رشد و تعالی در کشور بیش از گذشته فراهم شود.

نظر شما