شناسهٔ خبر: 67586319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل طرح های ملی و فراگیر جوانان تاکید کرد؛

ضرورت توجه به حلقه های مختلف در زیست بوم اشتغال

تبریز-مدیر کل طرح های ملی و فراگیر جوانان گفت: باید نسبت میان نیاز و خواسته تعیین شود تا با توجه به حلقه های مختلف زیست بوم اشتغال پیش رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی تاجیک در مراسم افتتاح دومین رویداد یول تاپ در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: مسائل مختلفی به عنوان مساله‌های جوان ایرانی مانند ازدواج، اشتغال، مسکن و مسائل فرهنگی مطرح است ولی از منظر سیاستگذاری آن چیزی که به عنوان درگاه تعامل در میان مسائل جوانان مهم‌تر است، مسأله اشتغال است.

وی افزود: اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان مأموریت اصلی خود را اشتغال پذیری جوانان می‌داند و با جدیت برنامه‌های خود را از طریق سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها متولی و تشکل‌های تخصصی پیگیری می‌کند.

مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان درک اینکه چه نسبتی بین نیاز و خواسته‌هایمان است، را مورد اشاره قرار داد و گفت: در زیست بوم اشتغال و زنجیره دیدن اشتغال توجه به حلقه‌های مختلف در کنار هم مهم است.

تاجیک با بیان اینکه، من در ابتدا فکر می‌کردم که گره اصلی استعدادیابی و استعدادسنجی است، افزود: بعد از فعالیت در این زمینه، تجربه به من آموخت که زمانی ما موفق هستیم که این مسیر را متناسب و با هم، یعنی همراه با ارائه تسهیلات، استعدادسنجی و آموزش مهارت انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره‌ای که برای جوانان و غیرجوانان وجود دارد با هم متفاوت است، افزود: جوانان امروز ما نگاهشان به شغل متفاوت بوده و برای رسیدن به درآمد بالا عجله دارد.

تاجیک ادامه داد: جوان امروز در مورد مساله اشتغال یک نگاه متفاوت داشته و به مشاغل سنتی علاقمند نیست و ترجیح می‌دهد به خلاقیت متکی بوده و یک فریلنسر (آزادکار) باشد.

وی تاکید کرد: در معاونت جوانان فرصتی برای ما فراهم شده است تا در مشورت با شما جوانان موقعیت‌ها و جریان‌های جدید را برای اشتغال پیگیری بکنیم.

مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان ابراز کرد: در تلاش هستیم، با توجه به ویژگی‌ها، دانش و تجربه جوانان از سیاست گذاری‌های جدید در تعاملات خود، استفاده کنیم.

گفتنی است، رویداد هدایت تخصصی و توانمندسازی با هدف اشتغال جوانان (یول تاپ ۲)، همراه با راهبری خبرگان صنعتی استانی و بازدیدهای میدانی از صنایع کشور از ۱۸ الی ۲۱ تیرماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

نظر شما